Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. október 5., vasárnap

Lencsefasírt almapürével

A lencse glikémiás indexe nagyon kedvező, és én nagyon szeretem is, ezért elég gyakran főzök. Leginkább levest, vagy köretnek készítem, de ma eszembe jutott, hogy miért ne lehetne fasírtot készíteni belőle. Kerestem az interneten recepteket, de mindegyikben zsemlemorzsa vagy búzadara is volt, ami a glikémiás index szempontjából nem igazán kedvező, ezért ezt kis is hagytam belőle. Helyette darált diót tettem bele, aminek a glikémiás indexe szintén nagyon jó.


Az almapüré ötlete úgy jött. hogy régen, amikor volt egy vadász barátom, gyakran sütöttem fácánt, amihez almapürét és lencsét adtam. Most úgy gondoltam, hogy ha a lencse és az almapüré jól érezte magát a fácán mellett, talán fácán nélkül is ellesznek egymással, és így is lett. :-)

Lencsefasírt
Hozzávalók:
1/4 kg lencse
1/2 kis paradicsompüré
só, bors
1/2 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés zellerzöld
kb. 5 dkg dió

A hagymát kevés olajon megpároltam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, a lencsét, kevés vizet öntöttem rá, sóztam, borsoztam, és puhára főztem. Amikor már puha volt, hozzáadtam a paradicsompürét, újra felforraltam, és hagytam kihűlni.

Beletettem a robotgépbe és pépesítettem, majd belekevertem annyi darált diót, hogy formázható massza legyen, hozzáadtam az apróra vágott zellerzöldet is. Hagytam állni kb. fél órát, ezalatt még megkeményedett egy kicsit. Egy serpenyőt kikentem olajjal, a lencsepépből korongokat formáztam, és mindkét oldalát megsütöttem.


Almapüré
Hozzávalók:

2 nagy savanykás alma
1/2 citrom leve
kevés sztevia
késhegynyi fahéj

Az almát meghámoztam, összevágtam, annyi vizet öntöttem rá, amennyi ellepte, rátettem a fahéjat, a szteviát, belecsavartam egy fél citrom levét, és puhára főztem. Botmixerrel pépesítettem, és jól lehűtöttem.

6 megjegyzés:

Gabojsza 2008. október 6. 7:11  

Hmmm...ez tetszik!:-) Imádom a lencsét, mindenhogyan elkészítve! Köszi, Kata!:-)))

harmony 2008. október 6. 10:15  

szia. szimpatikus recept, szerintem a héten kipróbálom. remélem ízleni fog... :)

Cukroskata 2008. október 6. 10:20  

Köszönöm szépen. Nekem ízlett :-)

Dulmina 2008. október 7. 14:58  

Köszönöm az ötletet, finomat alkottam belőle :)

Cukroskata 2008. október 8. 20:06  

Szívesen Dulmina, remélem jól sikerült :-)

endivia 2008. október 17. 8:55  

naccerű ötlet!!! mindenképpen kipróbálásra ítélem! :)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP