Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. május 31., vasárnap

VKF XXV Krumplivitorlás

Egyszerű sült krumpli baconnel, de még egy egy rosszevő, válogatós gyerek is szívesen megbirkózik, ezzel a vitorlásflottával :-)

A krumplikat megmostam, félbevágtam, kicsit megsóztam, és egy tepsiben 180 fokos sütőbe tettem.
A hurkapálcákat vízbe áztattam, hogy ne égjenek meg, majd mindegyikre ráfűztem egy baconszeletet. Félidőben kivettem a tepsit, minden krumpliba beleszúrtam egy hurkapálcára fűzött bacont, és tovább sütöttem, amíg szép piros lett. A lecsöpögő szalonnazsír nagyon finom ízt ad a krumplinak.
A pálmás képet az unokám festette pár évvel ezelőtt.

Régebbi krumplis receptjeim itt

8 megjegyzés:

lúdanyó 2009. május 31. 8:26  

Kata, te szárnyakat kaptál ettől a témától! :)) Nagyon jó ötlet!!

Vesta 2009. május 31. 8:41  

Ez a tengerpartos díszlet hozzá!!! Nagy gyakorlatod lehet rosszevő gyerekben :))

Lonci (Győr) 2009. május 31. 9:16  

nagyon jól néz ki és az íze is finom lehet.... most jön a kipróbálás!

Unknown 2009. május 31. 18:25  

Nagyon aranyos ;) Tetszik a szalonnazsír rácsöpögtetésének ötlete is, nagyon egyedi ebben a formában ;)

Cukroskata 2009. május 31. 20:44  

Köszönöm mindenkinek. Vesta, valóban nagy gyakorlatom van ebben :-)

Garffyka 2009. május 31. 22:22  

Wow, Kata, ez nagyon ötletes, nagyon tetszik! És az háttér hozzá ... :-)

Wienermädel + Co 2009. július 28. 9:39  

Danke für den Tipp, das finde ich genial und werde ich sicher demnächst machen!

Liebe Grüße

Cukroskata 2009. július 29. 14:51  

Danke Wienermädel, viel Spass dazu :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP