Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. március 1., vasárnap

Diós hús VKF XXIII

Mostanában nem nagyon van kedvem főzni. Ezt otthon gasztrofóbiának hívtuk. Nemcsak arró van szó, hogy nem akarok főzni, hanem mintha filmszakadás lenne, nem tudom, hogy mit ennék, nem tudom, hogy mit szoktam főzni, szóval teljes sötétség az egész vonalon. Mégis, ma délben eszembe jutott, hogy ma van a határideje a Grenadine által kiírt VKF-nek, és hirtelen eszembe jutott a diós hús, amit már legalább 20 éve nem csináltam.
Ezért aztán kivettem a mélyhűtőből egy zacskó pulykamellet, meghámoztam a krumplit, karikára vágtam. Egy tűzálló tálba kevés olajat öntöttem, beletettem a krumplit, sóztam, borsoztam, rádobtam 5-6 gerezd fokhagymát, öntöttem rá egy kis vizet, és betettem a sütőbe.
Ezalatt kiolvadt a hús, és kiderült, hogy nem pulykamellszeletek vannak a zacskóban, hanem a legutóbbi töltött káposztából visszamaradt darálthús rizzsel, sóval, borssal, borsikafűvel fűszerezve. Így aztán kis golyócskákat formáztam a darálthúsból, rátettem a krumplira, rákarikáztam még pár szelet füstölt kolbászt, felöntöttem fehérborral, és lefedve ½ órát a sütőben hagytam. Addigra megitta az összes levét.
10 dkg darált diót összekevertem egy nagyobb paradicsompürével, tettem bele sót, borsot, oregánót, diós olivaolajat, kevés vizet, és a masszát rásimítottam a hús tetejére, és fedő nélkül még ¼ órát sütöttem.
Hozzávalók:
3/4 kg krumpli
füstölt kolbász
5-6 gerezd fokhagyma
1/4 kg darált pulykamell
egy csésze rizs
só, bors, borsikafű, oregano
olaj, diós olivaolaj (helyettesíthető olivaolajjal)
1 pohár fehér bor

3 megjegyzés:

trinity 2009. március 2. 0:39  

Nagyon jól néz ki!!!Kár lett volna, ha elfelejted!

Hasonlót anyukám készített, na , az is volt vagy 25 éve:))
De nagyon finom, elő is kerítem ő hogy csinálta...

Lonci (Győr) 2009. március 2. 6:49  

Ezt én is kipróbálom . Kérlek írj mélt , mert ,ha olvastad a blogomat, akkor úgyis tudod miért.

Cukroskata 2009. március 2. 9:23  

Lonci, Trinity, köszönöm szépen :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP