Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. augusztus 24., vasárnap

Túrós kalács VKF XVIII


Örültem Ízbolygó ötletének, mert szeretem a túrót édesen, sósan, bárhol, bármikor. Nálunk otthon gyakran volt a vacsora tejfölös túró, ami csak túróból, tejfölből állt, egy kicsit megsózva, piros paprikával meghintve, piritóskenyérrel. Édesanyám nem remekelt a konyhában, de ha kirándulni mentünk mindig csinált juhtúróból körözöttet, amit zöldpaprikába töltött. Egy bádogból készült "turistadobozba" csomagolta, hozzá kenyeret vittünk, és hideg teát.
Egy időben Pesten nagy divat volt a kaukázusi gomba. Tejet kellett ráönteni, és pár nap múlva remek joghurt lett belőle. A gomba szaporodott, és boldog-boldogtalannak ajándékoztuk, mert már nem tudtunk mit csinálni vele. Akkoriban gyakran készítettem túrót is belőle, nagyon finom volt. A gombát egyébként pár napi állás után új tejjel kellett etetni, mert különben vége lett. Ezért amikor nyaralni mentünk, rá kellett bízni valakire, mint egy kutyát. Egy ilyen nyaralás során pusztult el, de nem is bántam, mert már a fülünkön jött ki a sok joghurt és túró :-)
Most egy egyszerű kalácsot készítettem, a receptet nagyon régen a Burdában találtam, és már évek óta nem csináltam, pedig régebben nagyon népszerű volt a családomban.

Fonott túrós kalács





Hozzávalók:


25 dkg liszt
12 dkg tehéntúró
8 dkg vaj
1/2 zacskó sütőpor
3 evőkanál édesítő
csipet só
5 dkg mazsola
5 dkg szeletelt mandula
1 tojás a megkenéshez


A vajat a túróval, liszttel, sütőporral, sóval és az édesítővel lágy, nyújtható tésztává gyúrtam.
Egy órát pihentettem a hűtőben, majd egy téglalappá nyújtottam.
A szélét késsel bevágtam, a közepére szórtam a mazsolát és a mandulát. Ezután a bevágott széleket egymás után ráhajtogattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tojással megkentem, és 180 fokos ütőben addig sütöttem, amíg szép szine lett.

Túrós receptjeim régebbről:

Túrógombóc
Mindent bele torta fél óra alatt
Túrós zsemle



7 megjegyzés:

Milene 2008. augusztus 24. 18:36  

Szia Kata!
A képeket nézve azt hittem, hogy túrós kígyó rétes. Aztán olvastam is. :) Izgalmas recept, ki fogom próbálni!

Cukroskata 2008. augusztus 24. 20:06  

Mi az, hogy kígyórétes?

Grenadine 2008. augusztus 24. 22:22  

gyerekkorban az embernek agyára megy az ilyesmi, most meg kis híján sírva fakadtam a turistadobozt olvasva..

Cukroskata 2008. augusztus 24. 22:32  
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Cukroskata 2008. augusztus 24. 23:11  

Én is utáltam a turistadobozt, most meg mit nem adnék érte ha, meglenne :-)

Milene 2008. augusztus 27. 8:37  

Szia Kata!
A kígyórétes egy egyszerű, élesztős, de kelesztést nem igénylő rétesfajta. A töltés menete, fonása, a rétes kinézete nagyon hasonlít erre a túrósra. Ha érdekel a recept akkor itt megtalálod:
http://zsannamanna.blog.nlcafe.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=38400
Sajnos ide linket nem tudok beszúrni :(

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP