Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. szeptember 26., szombat

Szőlőtorta VKF XVIII

"Szüret, szőlő, bor"  így szól Trinity VKF témája. Ahogy az már az írásaimból kiderült, Pesten lakom, így a szüret nem tartozik a családi hagyományaink közé. Emlékezetem szerint sok éve voltam egyszer egy szüreten, egész nap esett az eső, hideg is volt, térdig jártunk a sárban, valahogy elment a kedvem az egésztől. Ráadásul a bort se szeretem, de a mustot nagyon. Nagymamám minden évben tett el mustot, hosszúnyakú üvegekben, és karácsonykor mindig finom édes mustot ittunk. Remek volt.

A  szőlő pedig az egyik kedvenc gyümölcsöm, mindjárt a málna után következik a sorban. Ezt a szőlős, mascarponés tortát gyakran készítem különböző formákban. Most ilyen lett.



Hozzávalók:

A piskótához:
6 tojás
4 csapott evőkanál édesítő
5 evőkanál kanál finomliszt
1 evőkanál kakaó
mandulalikőr  a piskóta meglocsolásához

A krémhez:
40 dkg mascarpone
2,5 dl tejszín
3/4 kg piros és zöld szőlő
2 csapott evőkanál édesítő
1/2 zacskó Horváth Rozi zselatin

egy nagy marék szeletelt mandula

A tojásokat  az édesítővel a robotgép táljába tettem, és addig kevertettem vele, amíg egészen habos lett, és duplájára nőtt.  A lisztet óvatosan beleforgattam. Három  22 cm átmérőjű kerek tortasütő aljára sütőpapírt tettem, és igyekeztem bennük igazságosan elosztani   a keveréket, majd  180 fokra előmelegített  sütőben tűpróbáig sütöttem.

Amíg sült, a szőlő felét robotgépben pépesre kevertem, majd szitán átszűrtem, belekevertem a zselatint, és forrásig főztem.
Pár szép szőlőszemet időben félretettem, hogy a tetejére is maradjon. Ezt mindig el szoktam felejteni, de most eszembe jutott.
A tejszínt kemény habbá vertem, a mascarponét elkevertem az édesítővel, óvatosan belekevertem a habot, és az addigra langyosra hűlt zselatinos szőlőlét, majd a maradék szőlőszemeket.
Az első  piskótalapot tálra tettem, meglocsoltam egy kis mandulalikőrrel, rákentem a krém 1/3-át,  a másodikkal ugyanígy jártam el, a harmadikat a likőrlocsolás után a likőrös felével lefelé a tetejére borítottam. A tetejét is meglocsoltam egy kis likőrrel, rákentem a maradék krémet, az időben félretett szőlőszemeket rátettem, majd megszórtam szeletelt mandulával. 









11 megjegyzés:

Süti Bazár 2009. szeptember 26. 16:59  

Nagyon gyönyörűséges, most ha nem fájna annyira az epém, szívesen megkóstolnám. :-)
Én is szőlőltortával készültem a VKF-re, időzítve, holnap jelenik meg. :-))

Cukroskata 2009. szeptember 28. 9:32  

Köszönöm Yasmine, remélem már jobban vagy :-)

Ami 2009. szeptember 28. 12:49  

Annyira jól néz ki ez a torta, összefutott a nyál a számban (irulpirul)! Gratulálok! Rengeteg szőlőnk van otthon, azt hiszem, ki fogom próbálni.

Cukroskata 2009. szeptember 28. 12:57  

Köszönöm szépen. ha kipróbáltad, írd meg, hogy sikerült :-)

Andi 2009. október 1. 20:43  

Örökké fogyózom, de örülök, hogy Rád találtam. Nagyon ügyes vagy, csak ámulok....Lelkes olvasód leszek.

Cukroskata 2009. október 2. 15:07  

Köszönöm szépen Andi :-)

Gyöngyi 2009. október 2. 17:34  

De megennék 1 széép naagy szeletet!!

Cukroskata 2009. október 6. 16:11  

Kedves Gyöngyi, én is, de sajnos már elfogyott :-)

Mayna 2012. június 11. 18:38  

Kedves Kata!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra! Édesanyám és egy nagyon jó barátnőm is küzd a cukorbetegséggel és nekem is nagyon kell figyelnem, mert rettentő könnyen felszaladnak a kilók. Viszont irrrrrgalmatlanul édesszájú vagyok, ez az oldal nekem a Mennyország! :)
Most a kedves barátném szülinapjára alkottam meg ezt a tortát, némileg a saját képemre formálva.
https://picasaweb.google.com/110032429655070770587/BloggerKPek#5752818311563573474
https://picasaweb.google.com/110032429655070770587/BloggerKPek#5752818308257906706
Holnap adom csak át, úgyhogy egyenlőre csak reménykedek, hogy jól sikerült. :)))
Nagyon szép napot! Marianna

Cukroskata 2012. június 15. 13:33  

Kedves Marianna!
Örülök, hogy tetszik az oldal, nagyon szép a tortád, remélem ízlett az ünnepeltnek :-)

Mayna 2012. július 4. 19:23  

Köszönöm szépen! :) Tetszett és ízlett is neki! :) Nekem lehetett volna édesebb, de nagyon finom volt és nagy sikerem volt vele. :)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP