Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. november 23., vasárnap

Szakácskönyv - körkérdés

Gabojsza gurította hozzám a körkérdést, hogy írjak a kedvenc szakácskönyveimről.
Vonzódásom a szakácskönyvekhez már elég régen kezdődött, és erről több posztban is írtam. Az évek során viszonylag sok szakácskönyvem gyűlt össze.



Szeretem az olyan szakácskönyveket, amikben sok, jól használható recept van, de szeretem az olyanokat is amikben érdekes történetek fűszerezik a recepteket, meg az olyanokat, amikből következtetni lehet a korra, amiben íródott.

Írtam már az olimpiák egyik szakácsának Kurucz Antalnak a könyvéről, amit időnként most is fellapozok, említettem nagymamám egyetlen szakácskönyvét, ami az első volt az életemben, és amit ma is gyakran használok.


Íme a válogatásom:

Kugler Géza: Legújabb nagy házi cukrászat legpraktikusabb kézikönyve különös tekintettel a magántanulásra (Ára díszkötésben 6 korona)


Rengeteg recept, szép rajzok. Mindig elbűvölnek a receptek, amelyek 8-10 tojásnál kevesebbet soha nem írnak elő :-)

Emellett sok hasznos tanács. Pl: "Sohase vegyünk törött fahéjt, mert ezt rendesen mandolahéj s szivarskatulyából őrölt porral hamisítják s keverik. "





Hevesi Sándorné: Az ideális háztartás

A szép otthon és jó konyha

Magában foglalja a háziasszony egész tudományát és művészetét a legegyszerűbb takarítástól kezdve a legművészibb főzésig. (Budapest 1934)


Az író a Nemzeti Színház akkori igazgatójának felesége. Nagyon tanulságos olvasmány. Eligazít mindenben, attól kezdve, hogy milyen kötelességeid vannak, ha cseléd vagy egy úri háznál, addig, hogy hogyan rendezz 35-40 fős kerti partit. A hot dogot is feltalálta: " Sör mellé a virslit nagyon ügyesen adhatom be, ha sósstanglit kettévágok, kiszedem a belet, ennek helyét kitöltöm félpár virsivel és a kifli másik felével lefödöm. "


Halász Zoltán: Gasztronómiai kalandozások Európában (1980)

A kőkorszaki ember ebédjétől sok európai ország gasztronómiai történelmét mutatja be, sok használható, jó recepttel.


Lénárd Sándor: A római konyha


Egy korábbi bejegyzésemben már idéztem a könyvből. Akkor Mirelle világosított fel, hogy a történet ebből a könyvből van, azóta a könyvet is megtaláltam :-)
Történelem, történetek, és persze sok jó recept.


Magyar Elek: Az ínyesmester szakácskönyve

Számomra sokáig ez volt az alapmű. Sajnos amikor a lányom elköltözött otthonról, a nagy könyvosztozkodásnál az övé lett. Most láttam, hogy megjelent az új kiadás, lehet, hogy megveszem.


Süssünk. A sütés iskolája kezdőknek és haladóknak
Sok szerzője van, nem sorolom fel. Ez volt az első igazán szép kiállítású szakácskönyvem. Sok szép fotó, rengeteg ötlet és bevált jó recept, sütéshez, díszítéshez.


Bächer Iván: 150 év, megannyi budapesti íz

Nincsenek benne különleges, nem ismert receptek, de vannak benne szép képek a régi Pestről, és új ételekről.



A körkérdést továbbadom Dulminának, Katanyakának, Zsannamannának, Szazalának, és Annának, hogy jobb kedvre derüljön

4 megjegyzés:

Milene 2008. november 24. 17:56  

Szia Kata! Köszönöm a kérdést, hamarosan jelentkezem a válasszal!
citromfű a zsannamannáról :)

Kata 2008. november 26. 14:02  

Szia Kata!

Boldog névnapot tegnapra és köszi a kérdést, igyekszem a válasszal! :o)

Cukroskata 2008. november 26. 23:05  

Köszönöm szépen. Neked is boldognévnapot. Kíváncsian várom beszámolódat a szakácskönyveidről.

Citromfű, remélem megkapod a szakácskönyvet amire vágysz :-)

Névtelen,  2009. január 21. 14:00  

Szerintem is nagyon jó könyv a Római konyha :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP