Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. május 5., kedd

Epres túrótorta eperöntettel








Ha tavasz, akkor eper, és ha eper akkor epertorta. Egy ideje irigykedve figyelem, ahogy a gasztrobloggerek blogjai kipirosodtak az epertortáktól, úgy éreztem most már nekem is kell csinálnom/ennem ilyet, ha egész picikét is.
Hozzávalók:
10 dkg diabetikus háztartási keksz
25 dkg sovány tehéntúró
10 dkg dió
2 dkg kiskanál kakaópor
4 dkg vaj
2 dl habteszín
25 dkg eper
4 lap zselatin
pár csepp vaníliaaroma

A kekszet és a diót finomra daráltam, belekevertem a felolvasztott vajat és a kakaóport, és addig kevergettem, amíg egynemű massza lett belőle. Egy 18 cm átmérőjű, levehető oldalú kerek tortaformát kibéleltem folpackkal, és belenyomkodtam a kekszes masszát úgy, majd a hűtőbe tettem. A túrót robotgéppel elkevertem a vaníliával, szteviával, majd óvatosan beleforgattam a keményre felvert tejszínhabot.
A zselatint egy kevés langyos vízbe tettem, és addig melegítettem, amíg teljesen felolvadt. Hagytam kihűlni, majd belekevertem a túrós krémbe. Az eper 1/4 részét apróra vágtam, és szintén hozzáadtam, ráöntöttem a kekszes masszára, és visszatettem a hűtőbe. Kb. 2 óra múlva kivettem, a tortaforma oldalát levettem, és a tortát óvatosan egy tálra csúsztattam. A tetejére epret és egy kevés apróra vágott pisztáciát tettem.

A maradék eperből két szép szemet félretettem a díszítéshez, a többit egy lábasban feltettem főni, amikor nagyjából szétfőtt, hagytam kihűlni, aztán a robotgéppel pépesítettem, és pár csepp szteviával édesítettem.

Az édesítő mennyiségét nem tudom, mert én állandóan kóstolgattam, hogy kell-e még bele, és ez különben is ízlés kérdése.

10 megjegyzés:

ManóAnyó 2009. május 5. 15:41  

A gyümölcsös túrótortákat nagyon imádom. Naponta meg tudnám enni az adagomat belőle :)

Cukroskata 2009. május 5. 15:46  

Sajnos én is, de azért visszafogom magam :-)

trinity 2009. május 6. 7:12  

Ez meg hogy kerülte el a figyelmem??
Nagyon szép torta!!
Zsófinak is steviát veszek, néha pedig kevés fruktózt használok, ha valamihez térfogat is kell...

(nemsokára teszek fel egy receptet, amit átírtam diabetikusra, a múltkori Jamie féle ricottás- mogyorós...egész kevés lett benne a CH!!!)

Pomme Pomme 2009. május 7. 9:00  

Kata! A hozzávalók közül kimaradt a túró! Persze, sikerült rájönnöm az alsó táblázat alapján. :)

Cukroskata 2009. május 7. 10:43  

Köszönöm szépen Pomme Pomme, már bel is írtam :-)

Cukroskata 2009. május 7. 13:34  

Tinity, köszönöm szépen. A Jamie féle ricottás-mogyoróst én is készülök megsütni, szerintem nagyon jól működne liszt helyett darált mogyoróval. Igaz, hogy az több kalória, de lényegesen kevesebb CH. Nemsokára kipróbálom, és felteszem, ha sikerül :-)

Pomme Pomme 2009. május 10. 21:40  

Kata, az a diós-kekszes alj zseniális. Én is megalkottam a magam verzióját, igen jó lett: http://pommepomme.blog.hu/2009/05/10/dios_joghurtos_gyumolcsos

Cukroskata 2009. május 10. 22:08  

Köszönöm Pomme Pomme. Mindig nagyon örülök, ha valaki kipróbálja a receptemet, és meg is írja, hogy hogy sikerült :-)

Gabriella 2009. május 11. 17:44  

hú, ezt megjegyzem. Nagyon fini lehet....

Cukroskata 2009. május 11. 17:48  

Tényleg finom volt :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP