Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. szeptember 16., szerda

Pozsonyi kifli a Pozsonyi Piknikre

A Pozsonyi út és környéke tényleg egy falu. Látásból, vagy még jobban, mindenki ismeri egymást. Ez indította a szervezőket a Pozsonyi Piknik megszervezésére. Volt töltött káposzta, sólet, volt dedikálás, zene, a gyerekeknek rajzolás, a vállalkozókedvűeknek pozsonyi kifli sütőverseny.
A lányom biztatására én is sütöttem pozsonyi kiflit. Útközben a fele elfogyott, mert lépten-nyomon ismerősökbe botlottam, akik mind meg akarták kóstolni, a visszajelzés nem volt negatív :-)

A zsűri asztalán egyre több pozsonyi kifli tűnt fel, és rengeteg izgatott érdeklődő, csak a zsűri nem volt sehol. Aztán végül előkerültek egy órás késéssel, és lázas kóstolásba fogtak, az enyémet sajnos nem kóstolták meg. Először kicsit bánatos voltam emiatt, de aztán megvigasztalódtam, mert az úri közönség egy pillanat alatt eltüntette az összes kiflit, köztük az enyémet is, és láthatólag ízlett nekik, és ez a lényeg.


Hozzávalók:

A tésztához:

40 dkg liszt
fél zacskó sütőpor
15 dkg vaj
5 dkg édesítő
1 csipet só
2 tojássárgája
2 evőkanál tejföl,
2 mokkáskanál szárított élesztő
a lekenéshez 2 tojás

A töltelékhez:


50 dkg dió
3 evőkanál narancslekvár
1 narancs reszelt héja
3 dkg édesítő
pár csepp vaníliakivonat
2 dl tej

Először a tölteléket készítettem el. Az összes hozzávalót egy lábosban megfőztem. Először csak 1 1/2 dl tejet tettem bele, de mivel túl sűrűnek találtam, hozzáadtam a többit is. Amíg a tésztát gyúrtam, pihentettem, a töltelék is kihűlt.

Ezalatt a lisztet, a sütőport a sót, és az édesítőt egy tálba szitáltam, elmorzsoltam a kis darabokra vágott hideg vajjal. Hozzáadtam a tejfölt, az élesztőt és a tojások sárgáját, és gyorsan összegyúrtam. Ilyenkor, ha nem áll össze, lehet bele tenni még egy kis tejfölt. Letakartam egy konyharuhával, és hagytam pihenni 1/2 órát.
Ezután kis darabkákat csippentettem le a tésztából, igyekezve, hogy egyformák legyenek, és oválisra kinyújtottam őket, a széleiket körbekentem tojásfehérjével. A tölteléket egy csíkban rákentem, feltekertem, kicsit meghajlítottam, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket úgy, hogy alulra került az a rész, ahol összeért a tészta. Tojássárgájával lekentem a kifliket, és jó fél óráig letakaratlanul hagytam száradni. Amikor már száraz volt, lekentem tojásfehérjével, és ezzel hagytam megszáradni. A recept szerint ekkor hűvös helyre kellett volna tenni, de a lakásomban hűvös helyet nem találtam. Lehet, hogy ezért nem lett elég márványos.

A kiflik oldalát egy vékony hústűvel megszurkáltam, hogy ne repedjenek szét, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.

14 megjegyzés:

"saját levében" 2009. szeptember 16. 20:43  

Teljesen úgy néz ki, mintha egy pozsonyi konyhában sült volna! Vagy a Palugyay-féle Zöldfában, ahol Inyesmester is vette.

Cukroskata 2009. szeptember 16. 20:49  

Kedves vagy, de azért lehetne még márványosabb. :-)

grenadine 2009. szeptember 16. 21:12  

pedig nem lett volna rossz ha egy igaz pozsonyi úti lakos nyer - illetve legalább esélyt kap rá:) - ráadásul diabetikus kiflivel egy olyan környéken, ahol közismerten igen sok a cukorbeteg. az értékelés így enyhén szólva is kétséges..
nanembaj így jártak, sajnálhatják a zsűritagok, hogy kihagyták.

Fűszeres Eszter 2009. szeptember 17. 6:45  

Szerintem minden kiflit megkóstoltunk! Ha ez kiamradt, akkor bocsánat :-(
Ha nem is Pozsonyi úti lakos, de Pozsonyi úti boltos nyert.
30 féle kiflit sütöttek nagyon sok szép kifli készült, ez is valóban az! Gratulálok!

Vesta 2009. szeptember 17. 7:41  

Ez a kifli kinézetre is tökéletes!

Zsuzsa 2009. szeptember 17. 7:54  

Micsoda egy zsűri az ilyen! ;)
Én például, a következő GBT-n szívesen megkóstolom, és véleményezem is!!! :)))

Unknown 2009. szeptember 17. 8:57  

Nagymamám pozsonyi kiflije jutott eszembe róla - teljesen úgy néz ki, mint amilyet nagyim is csinált régebben.
Az édesítőről jut eszembe: múltkor láttam egy hosszabb riportot a steviáról - állítólag dorgériákban a fürdőzési kellékeknél kapható pasztilla vagy por formájában. Az EU állítólag idén ősszel dönt arról, hogy a steviából készült édesítőport engedélyezik-e élelmiszerként.

Cukroskata 2009. szeptember 17. 11:13  

Grenadine, biztos unták már a sok kifli kóstolgatását, különben is késésben voltak :-(

Fűszeres Eszter, többen figyeltük érdeklődéssel amikor a zsűri végre elkezdte a kóstolást, és többen voltak csalódottak, hogy az ő kiflijük kimaradt a kóstolásból :-(
Egyébként a másik két zsűritag, amikor te még nem voltál ott beszélgettek is róla, hogy milyen érdekes, hogy diabetikus pozsonyi kiflit sütött valaki, de nem szánták rá magukat, hogy megkóstolják.

Vesta, köszönöm szépen.

Zsuzsa, majd egyeztetünk, és megsütöm megint.

Beatbull, köszönöm szépen, az én nagymamám is ilyesmit sütött, de sajnos a recept nem maradt meg, így Mica néni, egy valaha volt, kedves szomszéd néni beigli receptjét vettem alapul.
A szteviát ismerem, de aranyárban árulják, és én érzek valami mellékízt, ha azzal édesítek.

Wienermädel + Co 2009. szeptember 18. 16:16  

Herrlich, jetzt wo bald die Nüsse reif sind :-))
Und so schön aufegesprungen sind sie, genau wie von Oma gelernt.

Liebe Grüße nach Ungarn

trinity 2009. szeptember 18. 23:50  

Kata,
nálam te vagy a nyertes: a lányomnak eszerint fogok pozsonyi kiflit sütni-nagyon szereti!!!

Teljesen igazad van: mikor ebben az országban ennyi a cukorbeteg ill. az inzulinrezisztens - sokkal nagyobb figyelmet és szerepet kellene szánni a diabetikus termékeknek! Én rendszeresen figyelem a boltok kínálatát, és siralmas, hogy ebben a műfajban is Norbi vezet....Úgyhogy inkább sütök:)

Cukroskata 2009. szeptember 21. 10:32  

Schön Dank Wienermädel. Ich habe es auch von meiner Oma gelernt :-)

Trinity, köszi szépen. Egyébként én nem a nyerésre gondoltam, csak arra, hogy a zsűrinek az összes kiflit meg kellett volna kóstolnia.

trinity 2009. szeptember 21. 15:18  

Kata,
tudom, hogy nem a helyezésre gondoltál..De tudod, nekem fontosak és becsesek ezek a receptek!

Unknown 2015. november 8. 13:11  

Ezt areceptet most találtam meg.Miután "mindjárt" karácsony!
Megcsináltam a tésztát, és pár napra hütőbe tettem.Ma megsütöttem.
2 rud mákos bejgli 6 lekváros kifli,6 dios kifli lett belőle.
Atyavilág!!!!!! Ez az a TÉSZTA.!!!! Fantasztikusan omlós finom!
KARÁCSONYRA ILYET SÜTÖK ..KÖSZÖNÖM.

Cukroskata 2015. november 9. 0:24  

Nagyon örülök Anci. Köszi. Én is sütök karácsonyra.

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP