Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. június 8., hétfő

Rakott kel



A rakott kel nagyon finom étel, nálam mégis ritkán készül, mert ebből keveset főzni nem lehet. Így hát kivárom amíg legalább egy, de inkább két másik rajongó jön hozzám, és akkor mindent bele :-)

Hozzávalók:

1 közepes kelkáposzta
kb. 10 dkg rizs
1 nagy pohár tejföl
1 fej vöröshagyma
1/2 kg darált pulykamell
só, bors, paprika, olaj

A rizst sós vízben félig puhára főztem. A kelkáposztát leveleire szedtem, jól megmostam, és sós vízben pár percig főztem.
A vöröshagymát apróra vágtam, üvegesre pároltam egy kevés olajon, majd hozzáadtam a darálthúst, a pirospaprikát, borsot, kevés vizet, és puhára pároltam. Időnként meg kell keverni.
A kelkáposztalevelekből kivágtam a vastag ereket.
Egy tűzálló tálat kikentem tejföllel, beletettem a káposzta egy részét, rá a húst, a rizst, kevés tejfölt, majd újra kelkáposzta, hús, rizs, tejföl, amíg el nem fogy. A tetejére kelkáposzta, majd tejföl kerüljön. kevés pirospaprikával megszórtam, és 220 fokos sütőben sütöttem, amíg a teteje szépen megpirult.


10 megjegyzés:

Zsuzsa 2009. június 8. 11:56  

Bármikor kész vagyok feláldozni magam, ha rakott kelt szeretnél enni, de hiányzik egy rajongó hozzá! Sajnos nálunk nagy az ellenállás egy ügyben, így évek óta komoly elvonási tünetekben szenvedek. :)

BeckZsu 2009. június 8. 12:04  

Én is nagyon szeretem! :)

Cukroskata 2009. június 8. 12:37  

Zsuzsák! Legközelebb, ha rámjön a rakottkel-ehetnék, egyeztetünk időpontot, és együtt esszük meg :-)

Vesta 2009. június 8. 15:58  

Szólj nekem is lécci, hátha még beférek, beérem egy kis adaggal is, csak ehessek,jó sok tejföllel !

trinity 2009. június 8. 18:12  

Nem vagyok egyedül:))))Én sem főzhetek-mert csak én enném meg:( Pedig milyen finom!!!! Megyek! :)))

Cukroskata 2009. június 8. 20:16  

Talán kellene szervezni egy rakottkel GBT-t :-)
Mindenki hozná a saját rakottkeljét, és összehasonlítanánk.

szepyke 2009. június 8. 23:41  

Szeretnék jelentkezni az önkéntes önfeláldozók közé! Én sok-sok tejföllel egy egész tepsivel tudok vállalni. Persze, azért a tepsi és tepsi méreteket egyeztessük, bár sok tejföllel bármennyit. :D

Cukroskata 2009. június 10. 11:26  

Üdv a rakottkel-klubban Szepyke :-)

"saját levében" 2009. június 10. 11:54  

Én is közel vagyok! De így már neked nem marad egy morzsányi sem...

Cukroskata 2009. június 10. 12:49  

Háááááááááát, akkor majd előveszem a szép nagy öntöttvas lábosomat. Szerintem abban is finom lesz :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP