Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2010. szeptember 24., péntek

Csirke piláf

A 80-as évek elején volt egy vicc Pesten:

-Szerinted hogy fog kezdődni egy önéletrajz 2000 - ben?
- ?
-Én már kora gyermekkoromban nagyon szerettem a rizst.....

Azóta 2000 már elmúlt, és bár szinte minden árú, amit kapni lehet Kínában készül, a kínaiak nem szállták meg Magyarországot, az iskolában sem kötelező a kínai nyelv, de én valóban nagyon szeretem a rizst. Sajnos a rizs glikémiás indexe nagyon magas, így csak ritkán engedem meg magamnak azt a kilengést, hogy egy kevés rizst egyek. 
Pár hónapja Nigella egyik műsorában láttam ezt a csirkés, sáfrányos piláfot, azóta nem múlt el hét anélkül, hogy ne gondoltam volna rá, hogy meg kéne főzni. Tegnap aztán meg is főztem, és pont olyan finom lett, mint ahogy elképzeltem.

Hozzávalók:
- 250g csirkemell,
- 1/2 pohár görög joghurt 
- 1/4 citrom leve
- ¼ teáskanál őrölt fahéj
- 1 teáskanál teáskanál sáfrány
- 1/2 liter csirke alaplé
-  vaj
- 2-3 evőkanál olivaolaj
- 250 g basmati rizs
- 3 kardamommag
- 1/2  citrom leve és reszelt héja
- 25 g kesudió
- 25 g szeletelt mandula
- 25 g fenyőmag (nem kínai)
- 10 g tökmag
-  petrezselyem

A joghurtot elkevertem a fahéjjal és egy 1/4 citrom levével, beleforgattam a kis kockára vágott csirkemellet, és egy jól lezárt dobozban pár órára a hűtőbe tettem.
1/2 liter csirke alaplében elkevertem a sáfrányt, és felforraltam. Egy lábosban felmelegítettem az olajat és a vajat, és üvegesre pároltam benne a rizst, felöntöttem az alaplével, belereszeltem a citromhéjat, hozzáadtam a citromlevet és a kardamommagot, majd addig főztem, amíg a rizs megitta az összes levet, és megpuhult. 
A magokat a tökmag kivételével száraz serpenyőben megpirítottam. 
A csirkemellet kivettem a pácléből, kevés olivaolajon pirosra sütöttem. Egy tálban összekevertem a magokat, a rizst és a csirkemellet. A tetejét megszórtam apróra vágott petrezselyemmel és a tökmaggal. Nigella pisztáciát szórt a tetejére, de én azt nem kaptam.

1 megjegyzés:

"saját levében" 2010. szeptember 24. 20:21  

"sáfrányos piláfot" - ezt sárkányos piláfnak olvastam. Megijedtem, mert a sáfrány is elég drága, hát még a sárkány kilója!

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP