Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. június 16., kedd

Jegeskávé


Itt van a meleg, így ismét eljött az ideje a jegeskávénak. Jegeskávét életemben először Horvátországban ettem, amit akkor még Jugoszláviának hívtak, de ez a körülmény egyáltalán nem befolyásolta az élményt. Azóta se tudok sok kellemesebb dolgot elképzelni, mint üldögélni egy helyes kis cukrászda teraszán, jegeskávét szürcsölgetni, miközben kicsi lányom egy banánhajó eltüntetésén munkálkodik. Banánhajót is ott láttunk először :-)

Azóta nyáron rendszeresen jegeskávét iszunk otthon, eddig készenvett fagyival, de most elővettem a tavaly beszerzett fagyigépemet, és kávéfagyit készítettem.

Hozzávalók a fagylalthoz::

3 dl tej
2 dl tejszín
1 dl erős kávé
1 kávéskanál kakaópor
2 csapott evőkanál édesítő
1/2 rúd vanília

Főztem egy jó erős kávét, belekevertem a kakaóport, és hagytam kihűlni. Ezután az összes hozzávalót jól elkevertem, a fagylaltgépbe öntöttem, és ő fagyivá keverte.
Egy minimuffinsütő mélyedéseibe tettem a fagyit, és úgy ment a mélyhűtőbe. Amikor megfagyott, jól záródó zacskóba tettem őket, és így várják a mélyhűtőben, amíg sor kerül rájuk.

A jegeskávéhoz egy gombóc kávéfagyit pohárba tettem, ráöntöttem a kihűlt kávét, tetejére cukrozatlan tejszínhab, egy kis csokiforgács és kávészem került.

10 megjegyzés:

Vesta 2009. június 16. 12:11  

Azt hittem, az ettem szó csak elírás, de látom nem! Kipróbálom, nagyon tetszik a recept!
De milyen a banánhajó?

lúdanyó 2009. június 16. 13:17  

De jó ötlet! Ezt én is kipróbálom :)

Vesta 2009. június 16. 14:28  

Jaa, az nagyon finom! Szereted még ?

Cukroskata 2009. június 16. 14:35  

Vesta, ettem, ittam, ahogy jobban tetszik :-)
A banánhajót én is nagyon szeretem, de sajnos bőven el van látva szénhidráttal :-(
Lúdanyó, próbáld ki, tényleg nagyon finom. Én szoktam vaníliafagyival, vagy puncsfagyival is csinálni. Egyik jobb, mint a másik :-)

"saját levében" 2009. június 16. 14:35  

Banana split, de nem csak Splitben kapható.

Cukroskata 2009. június 16. 14:37  

Mi se Splitben ettük, hanem emlékezetem szerint Rovinj-ban vagy Porec-ben :-)

Chef Viki 2009. június 16. 14:39  

Ezt most rögtön el bírnám kanalazni :-) Mennyei!

trinity 2009. június 16. 17:33  

Én is -én is jeges kávét szeretnék:))))
Az a fagyigép.....minden jel arra mutat, kell egyet keresnem normális áron:)

Cukroskata 2009. június 17. 10:21  

Tényleg nagyon finom. Trinity, már egész jó áron lehet kapni fagyigépeket, de amíg nem volt nekem, addig is tartottam a mélyhűtőben fagyit a jegeskávéhoz, meg a szódásfagyihoz

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP