Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. május 3., szombat

Csokitorta liszt nélkül Nigella módra


Stahl Judit múlt vasárnap mogyorós csokitortát sütött. Amikor kész lett vele, átkapcsoltam a Tv Paprikára, ahol Nigella éppen a jól ismert liszt nélküli csokitortáját sütötte. Erősen kapaszkodtam az ágy szélébe, hogy valahogy ki ne rohanjak a konyhába csokitortát sütni. Gondolatban végigvettem, hogy van-e hozzá minden, volt. Mégis visszafogtam magam. :-) Azóta nem múlt el nap, hogy ne gondoltam volna a csokitortára.

Tegnap aztán megérkezett a felmentő sereg az unokám képében, aki közölte, hogy nálam alszik, és nálam fog ebédelni. Azonnal tudtam, hogy bármi is lesz az ebéd, csokitortát fogok sütni, és meg is tettem :-) Csak annyit változtattam, hogy fele mennyiségből sütöttem, hiszen csak ketten voltunk.




Hozzávalók:

12 dkg diabetikus 70%-os keserű csokoládé
7 dkg vaj
1 csapott evőkanál édesítő
3 tojás
1/2 sütőpor

reszelt narancshéj

A vajat és a csokoládét vízfürdőn felolvasztottam, közben a tojásokat szétválasztottam, a sárgáját az édesítővel és a sütőporral ekvertem, belereszeltem 1 narancs héját. A fehérjét habbá vertem. A langyosra hült vajas csokoládét belekevertem a tojássárgájába, a fehérje habból egy kanálnyival erősen elkevertem, aztán a többi habot óvatosan beleforgattam.

Egy 18 cm átmérőjű tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem, beleöntöttem a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem. A sütőpapírért azóta is imáimba foglalom Gabojsza nevét.
Melegen, diabetikus vaníliafagylalttal és eperrel tálaltam.

Ez azért inkább "felnőttes" torta, az unokám nem volt elájulva tőle, de én igen :-)



12 szeletre vágtam 1 szeletben : energia 106 KCal, szénhidrát 5,75 gr.

7 megjegyzés:

Unknown 2008. május 21. 19:22  

most jól kinyomtattam a receptedet és megsütöm a férjemnek a lányom segítségével
köszönöm, beszámolok a sikeréről majd

Cukroskata 2008. május 21. 21:42  

Örlök, hogy tetszik, tényleg nagyon finom. Várom a beszámolódat :-)

Névtelen,  2009. március 12. 12:07  

Szia!
Most lettem cukros és ez lesz az első sütim!
Holnap megcsinálom..de akárhogy számolom nekem az egész a Te arányaiddal csak össz.63 ch-ra jön ki..A csoki 58gramm a ráírt szerint meg az édesítő, az 5cn, a többi a táblázatom szerint 0ch..Valamit nem jól számolok?? köszi szépen!Éva

Cukroskata 2009. március 12. 18:57  

Kedves Éva! Köszönöm, hogy írtál, már nem tudom, hogy számoltam ki, de igazad van, jóval kevesebb a szénhidrát benne. Csoki 58 gr, vaj 0,21 gr, édesítő 9,9 gr, tojás 0,9 gr. Összesen 69 gr. 12 szeletre vágva, egy szeletben 5,75 gr. Kérlek ha máshol is hibát találsz írj. És írd meg azt is, hogy sikerült a torta :-)

Névtelen,  2009. március 13. 14:51  

Kedves Kata!
Köszi, így azért többet ehetek belőle:-))
Most lett kész, nagyon finom, legközelebb rakok bele durvára vágott mandulát! Azt hiszem hamar újra csinálok!!Köszi!!Éva

Cukroskata 2009. március 13. 23:05  

Kedves Éva, örülök, hogy jól sikerült. A mandula semmiképp se árthat neki, de narancshéj is finom bele :-)
Milyen édesítővel csináltad?

Szemi 2010. október 8. 12:55  

Nekem sem szabad cukrosat, fehérliszteset ennem, ezért nagyon örülök a blogodnak, itt sok jó ötletet lehet találni egy helyen!

Ez a csokitorta különösen tetszik, ki fogom próbálni.
Én nem édesítőt használok,hanem nyírfacukrot, ami kb. ugyanolyan édes, mint a rendes cukor.
Szerinted abból is elég bele 1 evőkanálnyi, vagy többet tegyek?

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP