Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2019. december 15., vasárnap

Gesztenyés meggyes torta cukor-, és gluténmentesen


Hozzávalók:

A tortalaphoz

2 banán
1/2 csomag Szafi Reform csokis muffin lisztkeverék 
1dl.  mandula tej
1/2 tábla cukormentes keserű csoki 

A meggyes réteghez:

1 doboz mélyhűtött meggy
1 csipet őrölt fahéj
1/2citrom leve
2 evőkanál négyszeres édesítő
1 dkg zselatin (Horváth Rozi)
1 zacskó kakaós pudingpor

A gesztenyés réteghez:

25 dkg natúr gesztenyemassza
25 dl habtejszín
2 és fél evőkanál négyszeres édesítő
1 zacskó expressz zselatin fix
Pár kanál rum

A tortalaphoz a hozzávalókat összekevertem, 18 cm -es levehető oldalú  tortaforma aljába sütőpapírt tettem,  beleöntöttem,  és 180 fokon 30 percig sütöttem. Hagytam kihűlni, kivettem lehúztam róla sütőpapírt és visszatettem a formába. 

A meggyből 4 dl vízzel kompótot főztem, édesítővel, fahéjjal, a citrom levével. A meggyet kiszedtem a lábosból, a léből kb. 1 dl-ben elkevertem a pudingport és a zselatint, a többit felforraltam. Lehúztam a tűzről, és belekevertem a zselatinos pudingport, visszatettem és lassú tűzön, kevergetve   sűrűre főztem, majd hozzákevertem a meggyet,
Ráöntöttem a formában várakozó tortalapra, hagytam kihűlni, majd ment a hűtőbe. Kb 2 óra alatt megszilárdult. 

A gesztenyemasszát elkevertem édesítővel és a rummal. A tejszínt habbá vertem,   belekevertem az expressz zselatint, és rákentem a meggyes réteg tetejére.  
Egész éjszaka a hűtőben pihent. Tálalás előtt az oldalát meglazítottam,  és levettem a forma oldalát és tálra raktam. 



0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP