Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. február 26., kedd

Mandulás meggyes muffin liszt nélkül



Ezt a tésztát gyakran szoktam tortának sütni, mandulakrémmel, vagy kávékrémmel töltve nagyon finom.
Amikor sok évvel ezelőtt először készítettem, vendégek jöttek, és valami nagyon különlegeset akartam csinálni nekik. Ez a liszt nélküli mandulatorta jó ötletnek látszott. Fogalmam sincs róla, hogy miért, de nem tudtam kiszedni a formából. Az íze jó volt, de csak kanállal jött ki, kis darabokban. Teljesen magamba zuhantam, másikat sütni már nem volt idő, meg alapanyag se volt hozzá. Menteni a menthetőt, a darabokat egy tálba szórtam, ráöntöttem a közben már elkészült kávékrémet, a tetejét tejszínhabbal díszítettem. Nagyon finom lett, mindenki a receptet követelte. Ekkor a lányom, aki akkor kb. 6-7 éves lehetett, elérkezettnek látta az időt, hogy bekapcsolódjon a társalgásba, és elkezdte a recept közlését, régi szakácskönyvek stílusában: „Végy egy teljesen elszúrt mandulatortát ……”
Nagy siker volt :-)
Ennek ellenére később többször is megsütöttem, és mindig jól sikerült.
Most muffinformában sütöttem meggyel, és így is remek.

Hozzávalók:

3 evőkanál édesítő
15 dkg darált mandula
3 tojás
½ sütőpor
15 dkg kimagozott meggy (most mélyhűtött, de lehet friss, vagy befőtt is.)


A  tojások sárgáját, az édesítővel, és a sütőporral elkevert  darált mandulával összekevertem, majd óvatosan hozzáadtam a tojások fehérjéből vert kemény habot.

A muffinformákba minyonpapírt tettem, és mindegyikbe egy evőkanál tésztát csurgattam, a tetejére meggyet szórtam, és 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.




10 darab lett.

1 db: Energia: 161 KCal Szénhidrát 5,8 gr

8 megjegyzés:

Dulmina 2008. február 26. 18:03  

"Végy egy teljesen elszúrt mandulatortát..." - ezen nagyon jót nevettem! :)
De így muffinreceptként is jól hangzik, szerintem darált dióval kipróbálom.

Cukroskata 2008. február 26. 18:05  

Dióval is finom, én szoktam azzal is csinálni, de most mandula volt itthon :-)

Orsi 2009. december 22. 14:03  

Vaj nincs a hozzávalók között, de a recept ezzel kezdődik...

Cukroskata 2009. december 22. 16:20  

Húúúú, Orsi, tényleg nincs hozzávalòk között, és a muffinban sem Máris javítom :-)

Enci 2010. január 22. 15:43  

Kedves Kata!
Megsütöttem, sajnos nagy csalodas lett.
Nekem nem egyertelmü a recept, mi az a minyonpapir? En sima maffinpapirt hasznaltam.
Hogy lehet, sargas szine mint a kepen, hiszen a mandula nem sargas?
Nem irsz arrol, hogy a sütöport mikor rakod bele. En a mandulaba kevertem.
Nagyon regen keresgelek liszt nelküli edessegek utan, ennek ugy megörültem, de sajnos nem jött be.
Csalodott vagyok, estere vittem volna vendegsegbe.

Cukroskata 2010. január 22. 15:54  

Sajnálom Enikő, hogy nem sikerült, a sütőpor belerakása valóban kimaradt a leírásból, de én is a mandulához kevertem, rögtön kijavítom. Szerintem a tojástól sárgás a színe. A minyonpapír ugyanolyan, mint a muffinpapír, csak kisebb. Nem írod, hogy mi nem sikerült. Nem volt ilyen sárgás, vagy csúnya lett, vagy nem jó az íze?

Enci 2010. január 22. 16:03  

Köszönöm, hogy ilyen hamar valaszolsz.
Nem ilyen sargas,mint a tied ezert nekem nem szep.
Mar, ertem, hogy miert veszik el a papirban. (ha a te papirod kisebb)
Izre jo, mondjuk szerintem lehetne picit edesebb. En kandisin edesitöport tettem bele 3 evk-nal. Ezt Ausztriaban lehet kapni.
A parom diabeteszes, es meggrögzötten nem eszik lisztes dolgokat. Szoval, ami a lenyeg, hogy neki tuti izleni fog.

Cukroskata 2010. január 22. 16:12  

Enikő, az édesítés ízlés kérdése, a kandisint nem ismerem. Sok édesítő veszít az ízéből sütés közben. A világosabb sütit akarsz próbáld meg legközelebb a mandula belső barna héját is lehámozni, és úgy megdarálni. Egyébként ez a mandulapuding
sem lett olyan világos, mint a muffin .

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP