Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. augusztus 10., vasárnap

Nektarinfagyi





Hónapok óta irigykedve nézem a többiek által készített fagyikat, és egyre inkább megérlelődött az elhatározás, hogy ilyet nekem is kell csinálni. Így hát a múlt héten megérkezett konyhám új lakója, a FAGYIGÉP!!! Majd alkalomadtán be is mutatom mindenkinek, most első művével akarok dicsekedni:-)

Többek receptjéből állítottam össze, elsősorban Gabojsza citromfagyija képezte az alapot.

Hozzávalók:

2 dl görög joghurt, de a magyar is jó
3 nektarin
1/2 lime kifacsart leve
kevés lime héj
pár csepp vaníliaroma
1 kávéskanál sztevia





A nektarinokat meghámoztam, a joghurttal, a vaníliával, a lime levével és az édesítővel összeturmixoltam. Beleöntöttem fagyigépbe, ami 1/2 órát kevergette, és kész is lett. Hideg is, édes is, savanyú is, meg vaníliás is, meg nagyon finom is. :-)

A lime héját vékonyan lehámoztam, csíkokra vágtam, és egy kis édesítővel kevert vizben puhára főztem, egyet, kettőt a fagyi tetejére szórtam.

Az egészben energia 268 KCal, szénhidrát 40,7 gr. Kb 12 gombóc lehet belóle.









16 megjegyzés:

Milene 2008. augusztus 10. 20:46  

Biztos nagyon fini volt! És jól is néz ki!
Kata, azaz édesítő, amit használsz, sorbit?, nem hagy maga után fémes ízt?

Cukroskata 2008. augusztus 10. 21:41  

Általában szorbitot használok, a gyógyszertárban veszem. Hallottam már másoktól, hogy az üzletben kapható esetleg nem olyan tiszta, és fémes íze van, de ennek nem. Egyébként ezt most szteviával édesítettem, csak elfelejtettem beírni, mindjárt javítom.

Milene 2008. augusztus 11. 8:50  

Köszi! Tudod én már sok édesítőt próbáltam, de mindnek érzem azt a bizonyos mellékízét. Igaz, gyógyszertári szorbittal még nem kísérleteztem.
Szóval csak bemegyek, és kérek egy kiló szorbitot?

Gabojsza 2008. augusztus 11. 9:15  

Gratulálok a fantasztikus esküvőhöz, na meg a fagyigéphez is:-)))

Grenadine 2008. augusztus 11. 9:26  

apai oldalról való félédes testvérről van szó, de azért köszönjük :))

Cukroskata 2008. augusztus 11. 10:10  

Köszi Gabojsza, nekem csak a fagyigéphez van közöm :-)

Citromfű, igen, a gyógyszertárban kilós vagy 1/2 kilós zacskóban árulnak szorbitot, de ha csak meg akarod kóstolni, kérhetsz kevesebbet is :-) Nekem az a tapasztalatom, hogy aki nem tudja, hogy nem cukor van a sütiben, az nem is érzi meg.
Közben eszembe jutott, a szaharinnak van fémes íze, nem a szorbitnak.

Cukroskata 2008. augusztus 11. 10:25  

Ja, nem csak a fagyi géphez van közöm, hanem Grenadine ruhájához is, amit én varrtam :-)

Gabojsza 2008. augusztus 11. 10:42  

Kata! NAGYON ügyes vagy:-)))
(még egy közös vonás bennünk, én is varrogatok, de csak saját részre, hobbyból)

Cukroskata 2008. augusztus 11. 10:55  

Köszi Gabojsza, én is csak hobbyból varrok, olyan hályogkovács módjára, vagy sikerül, vagy nem. Ezt a ruhát, is kétszer varrtam meg, mert az első,nem volt igazán jó. :-( Meg van egy nagy dobozom, tele elrontott anyagokkal, egyszer majd valamire jó lesz talán :-)

Déni 2008. augusztus 11. 19:27  

Kata! Az egy doboz görög joghurt hány dl? Mert sajnos errefelé - Viharsarok - nem láttam még olyat...
A stevia-ból a folyadékot (cseppeket), vagy a port használod?
Az elrontott anyagok felhasználására a lejobb módszer a foltvarrás (patchwork), én ezt szoktam művelni kevés szabadidőmben! Nagyon szeretem!

Cukroskata 2008. augusztus 11. 21:37  

Déni, a joghurt 2 dl-es, a magyar joghurt is megfelel.
Mikor az unokám kicsi volt, én is varrtam neki takarókat, párnákat, foltvarrással, de mostanában nincs hozzá türelmem. Persze lehet, hogy egyszer megint lesz kedvem hozzá :-)

Cukroskata 2008. augusztus 11. 21:40  

A szteviából a port használtam, vettem folyadékot is, de azt még nem próbáltam.

Cukroskata 2008. augusztus 12. 21:40  

Nagyon szívesen Déni :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP