Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. június 13., péntek

Zöldséges libamell lila rizzsel

A zöldséges libamell anyai nagymamám specialitása, és a család kedvence volt. A családi történetek szerint szüleim esküvői ebédjére is ezt főzte a Nagymami. Szüleim 1943-ban házasodtak össze. Az időpont nem volt alkalmas nagy bulizásokra, édesapám éppen megkapta a behívóját munkaszolgálatra. Mielőtt bevonult, összeházasodtak, az ebéd a Nagymami konyhájában készült, és a két tanúval fogyasztották el. A háború, a behívó árnyékában nem lehetett nagyon rózsás a hangulat, de a libamell -mint mindig- kitűnő volt.
A pontos recept sajnos nem maradt meg, de nagyjából így készülhetett: 

  Hozzávalók: 1 libamell 2 sárgarépa, 1 fehérrépa kevés libazsír vagy olaj só bors 1 dl vörösbor

 Nagymamám a libamellről lehúzta a bőrt és a hájat, apróra vágta és kisütötte. Amíg a libamell elkészült, az éhesebb családtagok eszegethették a friss töpörtyűt. A libamellet kis vékony szeletekre vágta, sózta, borsozta, és minden oldalát kevés libazsírban pár percig sütötte. A húsokat kivette a zsírból, egy nagy vöröshagymát apróra vágott és a zsírban megpárolta. A sárgarépát és a fehérrépát lereszelte, hozzáadta a hagymához, és tovább párolta, amíg a zöldség kieresztett leve elfőtt. Akkor beletette a húst, felengedte annyi vízzel, hogy ellepje, tett hozzá egy kevés vörösbort is, sót, borsot, és lassú tűzön puhára párolta. Időnként ellenőrizte, és ha kellett öntött rá még vizet. Általában valami tésztával, vagy zsemlegombóccal tálalta.

Én most kipróbáltam a lila rizst, amit Grenadine hozott nekem New Yorkból. Nagyon finom volt.

Kevés olajon megpároltam egy összevágott vöröshagymát, 1 pohár rizst beletettem, ráöntöttem két pohár vizet, sóztam, borsoztam, és addig főztem, amíg az összes vizet megitta. Tálaláskor beletettem egy vízzel kiöblített muffinformába, és a tálra borítottam.

Amíg van újkrumpli, nálam nem múlhat el nagyobb étkezés nélküle:-) ezért sütöttem is egy keveset, petrezselyemmel.

2 megjegyzés:

Grenadine 2008. június 13. 23:38  

ha jó, akkor most már én is kipróbálom :).
meg a fekete rizst is

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP