Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. május 31., szombat

Tavaszi paprikáskrumpli cukorborsóval és petrezselyemmel

Évekkel ezelőtt egy ideig hús nélkül főztem, akkor találtam ki a zöldborsós paprikáskrumplit. Most, hogy paprikáskrumplit akartam főzni, eszembe jutott, és úgy gondoltam, hogy egy kis kolbász és virsli nem árthat neki. Nem is ártott :-)

Hozzávalók:

1 kg újkrumpli
20 dkg cukorborsó

1 nagy vöröshagyma
olaj
1 paradicsom
1 paprika
1 pár bécsi virsli
csipős füstölt kolbász
só, pirospaprika

A hagymát apróra vágtam, a kolbászt karikára, és kevés olajon együtt pirítottam. Rászórtam az összevágott paradicsomot, és a paprikát, és tovább pároltam, majd rátettem a kockára vágott, meghámozott krumplit, megsóztam, pirospaprikát kevertem hozzá, annyi vizet öntöttem rá, hogy majdem ellepje, és főztem, amíg majdnem puha lett. Akkor beletettem a cukorborsót, a karikára vágott virslit, és még 10 percig főztem, amíg a krumpli és a borsó is puha lett. Ekkor megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel, és még 1-2 percig főztem.





4 megjegyzés:

Dulmina 2008. május 31. 21:23  

Már tudom, mit kell vennem holnap a piacon :) Bár én a kolbász helyett valami mással dobom majd fel...

Névtelen,  2008. május 31. 22:29  

Na, ezt elővezetem a Nőkenek a jövő héten! Köszönöm a receptet!!

Cukroskata 2008. május 31. 22:52  

Köszi mindkettőtöknek, megjött az unokám, és neki is nagyon ízlett :-)Majd írjátok meg, hogy volt-e sikere.

Szabó Imre Lajosné 2023. június 11. 18:26  

Erre a receptre emlékeztem . Anyukám sokat főzte ! Imádtam - De kolbász nélkül szeretem.Kérem küldje át a receptet az oldalamra . Ica.

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP