Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. április 30., szerda

Fasírt sonkával gombával és keménytojással, baconbundában

Néha nem árt körbenézni a kamrában és a hűtőben, és felhasználni a fogyaszthatósági határidő utolsó perceiben a felgyülemlett élelmiszereket. Ezt tettem ma én is, és találtam egy pulykacombot, gombakonzervet, vörösbabkonzervet, 1 fél csomag bacont-t, és egy pár szelet kicsit megszáradt pármai sonkát. Ezekből készült a fasírt.



Hozzávalók:

1 pulykacomb darálva
1 zsemle
1 tojás
2 gerezd fokhagyma
só, bors

½ szeletelt gombakonzerv
pármai sonka
3 keménytojás
petrezselyem
bacon


A húst megdaráltam, a zsemlét tejbe áztattam, majd jól kinyomkodtam. A tojásokat keményre főztem. A zsemlét a hússal, sóval, borssal, tojással összegyúrtam, belenyomtam két gerezd fokhagymát. Alufóliára egymás mellé tettem a bacon szeleteket, és rátettem a húst, és addig nyomogattam, amíg egy vékony téglalap lett belőle. Rátettem a sonkaszeleteket, rászórtam a gombát és a petrezselymet, a közepére fektettem a keménytojásokat, majd a fólia segítségével felhajtottam a szélét, beborítottam vele a tojásokat, és jól összenyomkodtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 200 fokon szép pirosra sütöttem. Félidőben megnéztem, láttam, hogy jó sok zsír sült ki a bacon-ből, ezért gyorsan meghámoztam pár krumplit, és mellédobtam.
A mellette sült krumplival és vörösbabbal tálaltam.




4 megjegyzés:

Gabojsza 2008. május 1. 10:25  

Szerencsémre ballagási ebédre megyünk nemsokára, különben ilyet kellene csinálnom azonnal, annyira gusztusos:-)
A rebarbarának meg nyugodtan fogj hozzá, nem fogsz csalódni (a levesem is jobb lett, mint amire emlékeztem). Ha szereted az almakompót ízét, a rebarbarát is szeretni fogod:-)
A fejléced meg napról-napra jobb:-)

Cukroskata 2008. május 1. 15:02  

Köszönöm szépen Gabojsza, tényleg jó lett, és hidegen is nagyon finom :-) ezt reggeliztem.
Most már feltétlenül kipróbálom a rebarbarát, amíg meg nem sikerül beszerezni, szórakozom a fejléccel:-)

Névtelen,  2008. május 1. 17:16  

hasonló tekercset készítettem én is pár hónapja, csak az enyém közepében nem volt tojás:-( sajnos..

Cukroskata 2008. május 1. 17:17  

Majd a következőben lesz :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP