Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. január 8., kedd

Zsemle

½ kg diabetikus fehérkenyérliszt
2 dl tej
3 dl víz
1 evőkanál olivaolaj
1 mokkáskanál só
6 gr szárított élesztő
1 marék magkeverék (tökmag, napraforgómag, lenmag, fenyőmag)

A vizet és tejet és az olajat beleöntöttem a kenyérsütőgépbe, rászórtam a lisztet, a sót, az élesztőt és a magokat. A magokat a piacon veszem kimérve, és összekeverem.
Hagytam, hogy a gép megdagassza és megkelessze.
Mielőtt elkészült egy tepsibe vizet tettem és bekapcsoltam
sütőt 240 fokra. Nálam ez a legmelegebb.
Amikor megkelt, kivettem a tésztát, 12 golyót formáztam, és Gabojsza ötletét követve
a muffinsütő mélyedéseibe raktam. 25 percig sütöttem.
Gyönyörű zsemlécskék lettek, és finomak is
Eredetileg a dagasztás nélküli módszert akartam kipróbálni, de nem mertem ennyire eltérni a liszt zacskóján lévő leírástól. Így is kész lett másfél óra alatt.




8 megjegyzés:

Gabojsza 2008. január 8. 11:57  

De szépek lettek! :-)
Legközelebb (ma) én is magvakkal dúsítom.

Névtelen,  2008. január 8. 12:48  

nagyon szépek a zsömléid, de megkérdezhetem, hogy milyen pluszt ad a belinkelt diabetikus liszt? amennyire én tudom, a legközönségesebb liszt sem tartalmaz cukrot.
rpanni

Cukroskata 2008. január 8. 15:13  

Köszönöm szépen Gabojsza :-)

Cukroskata 2008. január 8. 15:24  

Kedves Rpanni, a fehér finomliszt 100 gr-jában energia: 375 Kcal, szénhidrát: 76 gr. zsír: 2 gr van.
Ebben energia: 330 Kcal, szénhidrát: 57 gr. zsír: 0,6 gr. Ez kevesebb a teljes kiőrlésű lisztnél is, és ráadásul abból nem lesz ilyen szép fehérkenyér, én pedig sajnos azt jobban szeretem.
Ez cukrot lassabban emeli.

Névtelen,  2008. január 8. 16:46  

értem, köszönöm
rpanni

Unknown 2008. augusztus 31. 15:50  

Kedves Kata!
Sajnos az én zsömléim valahogy tömörebbek lettek, lehet, hogy nem sütöttem elég ideig, pedig 30 perc után szedtem ki. Lehet, hogy az volt a baj, h nem volt még 240 fokos a sütő, amikor betettem? Pedig nagyon szépen megkelt! Ugyanazt a lisztet haasználtam, mint te, a tied mégis sokkal fehérebb a képen, nem értem. A szénhidráttartalom azonban tuti nem olyan kevés, amit írtál. Nekem is 12 db lett egyébként, 100g-ra 33,5 g lett a szh-ja.

Cukroskata 2008. augusztus 31. 17:51  

Kedves Niki!
Lehet, hogy a hőfok miatt lett lett tömörebb, mint az enyém. Azt, hogy miért nem lett elég fehér, azt nem tudom. Talán a liszt minősége változó. A számítással igazad van, valamit nagyon elrontottam, most már az összeset átszámolom:-(

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP