Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. június 18., szerda

Meggyleves


- Mit csinálsz? -kérdezte a kislányom sok évvel ezelőtt, kb 5 éves korában.
- Kimagozom a meggyet.
- Miért?
- Meggylevest főzök.
- Abból nem eszem, nem szeretem.
- Jó, nem kell enned belőle,csak megkóstolod.
- Nem kóstolom meg, tudom, hogy milyen.
Gyermekem ezzel befejezettnek tekintette a megbeszélést, és a szobájába távozott. Másnap a jól kihűlt meggylevest elővettem a hűtőből, csak magamnak tálaltam. Természeten a tányércsörgésre azonnal megjelent.
- Mi ez?
- Meggyleves.
- Eeeez?
- Ez.
- A meggyleves nem ilyen.
- Hát milyen?
- Meleg, és nagy fehér csomók úsznak a tetején.

Ezután már csak rövid ideig tartó meggyőzés kellett hozzá, hogy elhiggye, hogy a leves alján sincsenek gusztustalan lisztcsomók, és hajlandó volt a kóstolásra, majd felvette az általa ehetőnek minősített ételek rövid listájára :-)

Ez jutott eszembe tegnap, amikor meggymagozás közben odajött az unokám, és megkérdezte:
- Mit csinálsz ? :-)

Hozzávalók:

1/2 kg meggy
2 csapott evőkanál édesítő
1 mokkáskanál fahéj
pár szem szekfűszeg
1 pohár cukor nélküli meggyes joghurt
1 kávéskanál étkezési keményítő

A meggyet kimagoztam lábosba tettem, és annyi vizet öntöttem rá, hogy jól ellepje. Beletettem a fahéjat, az édesítőt, gézlapba tekerve a szegfűszeget, és forrástól számítva kb 5 percig főztem. Akkor a szegfűszeget kivettem, a meggyet szűrőkanállal kimeregettem és egy tálba tettem. A joghurtot összekevertem a keményítővel, a forró léből hozzáöntöttem egy keveset (hőkiegyenlítés) aztán az egészet beleöntöttem a forrásban lévő lébe, és kevergetve felforraltam.
Egy szűrőn keresztül ráöntöttem a meggyre, és jól lehűtöttem.

A tesztelés során, az unokámnál jól vizsgázott :-)



4 megjegyzés:

Grenadine 2008. június 18. 18:25  

érdekes, hogy a napköziben mindig odafigyeltek, hogy legyenek benne fehér csomók ;)

Cukroskata 2008. június 18. 20:12  

És jó meleg legyen :-)

kovka,  2010. augusztus 18. 21:35  

Kb. hány CH egy adag? :)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP