Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2007. november 12., hétfő

Csokis narancsos muffin



A muffin a legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető sütemény. Nem kell nagyon kidolgozni -állítólag nem is szabad- csak lazán összekeverni. Én nem bajlódok azzal sem, amit a hozzáértők írnak, hogy külön kell a száraz és a nedves hozzávalókat összekeverni.

Egy tálba, egyszerre beleteszek mindet, így csak egy tálat kell elmosogatni. Mérőpohárként a joghurtos poharat használom, amit azután ki lehet dobni, a muffinsütőt pedig -hála az aranyos kis minyonpapiroknak- legfeljebb leöblíteni kell. Az elkészítési idő a sütési idővel együtt max. 25 perc.

Tegnap csokis narancsos muffint sütöttem, a kellemes il
lata belengte az egész lakást.
Hozzávalók:
'1/2 tábla diabetikus keserű csokoládé
1 pohár joghurt
1 joghurtos pohár liszt
1/2 joghurtos pohár olaj
1/2 joghurtospohár édesítő
1/2 zacskó sütőpor
2 evőkanál kakaó
2 púpozott kávéskanál narancslekvár
kevés narancslikőr
A csokoládét feltettem vízgőzön olvadni.
Ezalatt egy tálba beleöntöttem 1 pohár joghurtot, majd a joghurtos poharat használva 1 pohár lisztet, 1/2 pohár édesítőt, 1/2 pohár olivaolajat (lehet vaj, margarin, vagy bármilyen olaj) 1/2 sütőport, 2 evőkanál kakaót, 2 púpozott kávéskanál narancslekvárt, egy kevés narancslikőrt, el is maradhat, de nekem éppen volt otthon, és 1 tojást. Közben felolvadt a csokoládé, azt is beletettem, majd összekevertem.

A muffinformába beletettem a minyonpapirokat és evőkanállal kb. 3/4-ig töltöttem minden mélyedést. Kis darabra vágott narancsot nyomtam bele. Egy-kettőnek a tetejére tettem 1-1 kocka maradék diabetikus fehér csokit, de tehetünk diót, mandulát, vagy amit éppen találunk.
Légkeveréses sütőben 15 percig sütöttem. Ebből a mennyiségből 9 db. lett.
1 muffinban: energia 167 Kcal, szénhidrát 15,7 gr.



2 megjegyzés:

Dulmina 2007. november 27. 18:36  

Szia!
Kipróbáltam ezt a sütit, és nagyon finom lett! Teljes kiőrlésű lisztet használtam hozzá, és picit kevesebbet, mivel ez több nedvességet felvesz. De egyébként lassabban emeli a vércukorszintet.

Cukroskata 2007. november 28. 9:34  

Köszi Dulmina, ki fogom próbálni én is teljes kiőrlésű liszttel

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP