Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2007. november 30., péntek

Ajándék Brownie-Mix



Egy jó brownie recept és ajándékötlet a Kulinarische Adventskalender első ajtócskájából. Biztos meg fogom csinálni, lesz akinek cukorral, lesz akinek édesítővel, csak még egy-két szép üveget kell találnom. Az oldalon a szép kis kártyát is el lehet készíten, kinyomtatni, és az üvegre felkötni. A szöveget szerkeszteni lehet magyarul is.

Az oldal német nyelvű, de
Mamma és mások kérésére lefordítottam.

Titel: Brownie-Mix im Glas
Menge: 1 Glas, 24 Stück
175 Gramm brauner Zucker
175 Gramm weißer Zucker
50 Gramm Kakaopulver
125 Gramm gehackte Wal- oder Pecannüsse
200 Gramm Mehl
1 Teel. Backpulver
1/2 Teel. Salz


Brownie-Mix üvegben
Mennyiség: 1 üveg, 24 darab

175 gr barna cukor

175 gr fehér cukor


vagy 300 gr édesítő


50 gr kakaópor
125 gr apróra vágott dió vagy pecandió
200 gr liszt
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só


Mehl, Backpulver und Salz mischen. Alle Zutaten, beginnend mit den Zuckersorten, dann Kakao, dann Mehl und zuletzt die Nüsse, in ein Einliter-Einmachglas schichten und verschließen. Folgende Anleitung an das Glas heften:


A lisztet, sütőport, sót összekerni. Minden hozzávalót, a következő sorrendben: cukor, kakaó, liszt, dió, egy 1 literes befőttesüvegbe rakni, majd az üveget lezárni.
A következő használati utasítást az üvegre kötni:







1. Glas mit dem Brownie-Mix in eine große Schüssel füllen. Gut
durchrühren.


1.) A Brownie-Mixet az üvegből egy tálba önteni és jól összekeverni.


2. Fügen Sie 175 Gramm geschmolzene Margarine (lauwarm) und drei
Eier, vorher gut verschlagen, hinzu.


2.) 175 gr. olvasztott, langyos margarint és 3 felvert tojást hozzátenni.


3. Kurz durchrühren, bis sich ein glatter Teig ergibt.


3.) Az egészet rövid idő alatt összekeverni, hogy egy síma tészta legyen.


4. Teig in eine eckige (20 mal 30 cm) oder runde, ausgefettete
Backform (28 cm) füllen. Etwa zwei bis drei Zentimeter hoch, nicht höher!


4.) Egy 20x 30 cm nagyságú szögletes, vagy kerek tepsibe önteni. A tepsi ne legyen 2-3 cm-nél magasabb.


5. Brownies bei 175 Grad maximal 30 bis 40 Minuten lang backen. Ganzabkühlen lassen und dann in kleine viereckige Stücke schneiden.
Enjoy!


5.) A Brownie-t 175 fokon max. 30-40 percig sütni. Hagyni kihűlni és kis kockákra vágni.






9 megjegyzés:

Névtelen,  2007. december 2. 11:04  

Le kéne fordítani

Névtelen,  2007. december 2. 12:23  

Ha ez a komment megjelenik, akkor okés.:-)) Bár így is csak névtelen.
Mamma

Cukroskata 2007. december 2. 12:29  

és ha beírod az elnevezéshez nevedet?

Névtelen,  2007. december 2. 12:50  

Most beírtam.... de a weboldalra akkor sincs rubrika.

Cukroskata 2007. december 2. 13:15  

Sajnálom, úgy tűnik a blog.spot így működik. Kész a fordítás

Déni 2007. december 2. 18:07  

Ugye megcsinálod a cukormentes változatot is?!
Nagyon örülök az oldalnak, miután én is érintett vagyok, és szívből gratulálok! Minden nap lesem az újabb recepteket!

Cukroskata 2007. december 2. 18:24  

Köszönöm szépen Déni :) Még nem sütöttem meg, de számításaim szerint 300 gr édesítő kell a sorbitból

Doctor Pepper 2007. december 2. 22:18  

szia,

írtam választ a kérdésedre a blogomon, de annyit előre megmondok, hogy sajnos nem tudom a megoldást..:(

Pomme Pomme 2009. január 8. 11:44  

Egy tapasztalat, ha valaki kipróbálja: Én ilyet gyártottam a család hölgytagjainak karácsonyra, és az 1 literesnek mondott üvegbe a dió már nem fért bele. Azért nagyon nem estem kétségbe, kiegészítettem a receptet úgy, hogy "és szórd meg apróra vágott dióval/mandulával!", nekem meg marad egy rakás finom dióm. :o)
Mindenesetre inkább picit nagyobb üveget vegyetek! De az ajándékozottak nagyon örültek neki, Kata, kösz az ötletet!

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP