Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2013. szeptember 14., szombat

Pulykamellfasírt napon szárított paradicsomos bundában, bulgursalátával.

Hozzávalók:

 A fasírthoz:

1/2 kg pulykamell
1 kis vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 szelet bacon
10 dkg csípős kolbász
só, bors
1 tojás
1 kis üveg olivaolajban eltett, fokhagymás  szárított paradicsom
1 csokor petrezselyem

A bulgursalátához:

1 bögre bulgur
zöldségalaplé
6 koktélparadicsom
1 csokor petrezselyem
olivaolaj
só, bors


A húst és a vöröshagymát, a bacont és a kolbászt  összevágtam.  A késes robotgépben összedaráltam. Beletettem egy tálba, hozzáadtam a tojást és a szárított paradicsom negyedét, és jól összegyúrtam. Egy kis darabkát egy serpenyőben megsütöttem, és megkóstoltam. Így el lehet dönteni, hogy kell-e még bele valami ízesítő.
Cipót formáztam, én most két kicsit, de lehet egy nagyot is, tepsibe tettem, meglocsoltam a szárított paradicsom olajának egy részével, lefedtem alufóliával, és 1/2 óráig 180 fokon sütöttem.
Közben a maradék szárított paradicsomot az olajával, és a petrezselyemmel a késes robotgépben összedaráltam.
Kivettem a sütőből a húst, megkentem a paradicsomos masszával, és fedő nélkül még 1/4 óráig sütöttem.

A bulgurt egy  bögre  vízzel  és egy bögre zöldségalaplével, vagy leveskockával megfőztem. Amikor az összes levet megitta, kész van.
Hozzákevertem a negyedekbe vágott koktélparadicsomot, az összevágott petrezselymet, és meglocsoltam olivaolajjal.









2 megjegyzés:

hortobagyianna 2014. július 1. 21:21  

Szia!
Nézz be hozzám, meglepetés vár! ;-)
http://kakukkfu-hortobagyianna.blogspot.hu/2014/07/vandordij-liebster-award.html

Zsuzska 2014. július 4. 13:16  

Szia! csak most látom, hogy Annától már megkaptad, én is épp neked adtam a díjat... :-D
http://www.gyzsuzska.blogspot.hu/2014/07/dijat-kaptam.html

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP