Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2010. január 13., szerda

Gesztenyetorta Zila formában

Ez készült elsőként a Zilaforma tesztelésre.

Hozzávalók:

A tortához:

3 nagy tojás
3 evőkanál édesítő (szorbit)
25 dkg natúr gesztenyemassza
2 evőkanál rum

5 dkg diabetikus 70 %-os csokoládé a bevonáshoz

24 db rumosmeggy

A krémhez:

10 dkg mélyhűtött gesztenye
1,5 dl főzőtejszín
1 evőkanál édesítő
2 evőkanál rum

A gesztenyeszívekhez:

5 dkg gesztenyemassza
1 kávéskanál édesítő
3 dkg diabetikus 70 %-os csokoládé a bevonáshoz
2 kávéskanál rum


A tojásokat a robotgéppel addig kevertettem, amíg habos lett és kb háromszorosra nőtt, akkor tovább vertem  az édesítővel, majd a gesztenyemasszával és a rummal.

A Zila tortaformát  befújtam a formaleválasztóval, és beleöntöttem a masszát, a tetejét elsimítottam, és 170 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem. Kivettem a formából, rácson hagytam kihűlni.






A krémhez egész gesztenyét használtam, mert nem kaptam több natúr gesztenyemasszát, de gesztenyemasszából is elkészíthető.
A tejszínt felforraltam, beletettem a gesztenyét, az édesítőt és a rumot, és addig főztem, amíg a gesztenye "megitta" majdnem az összes tejszínt, a maradék tejszín pedig besűrűsödött. Hagytam kihűlni, majd a késes robotgépbe öntöttem a sűrű tejszínnel együtt, és pépesítettem.

A tortát a vonalak mentén felvágtam, a csokoládét  vízfürdőn felolvasztottam, és bekentem vele az oldalát. Amikor a csoki megszilárdult, tálra tettem.

Mindegyik mélyedésbe tettem 3 rumosmeggyet,





majd a krémet nyomózsákkal beletöltöttem.
A gesztenyeszívekhez a gesztenyemasszát elkevertem édesítővel, rummal golyókat formáltam, a megnedvesített tenyerem között ellapítottam és szívalakú kiszúróval kiszúrtam. Felolvasztott csokiba mártottam, és a tortára tettem.









12 megjegyzés:

Névtelen,  2010. január 13. 13:25  

Kedves Cukroskata!

A minap kerestem natúr gesztenyemasszát, de ahol eddig vettem (Tesco), most nem volt. Te hol szoktad venni?

Köszi, elpé

Cukroskata 2010. január 13. 13:40  

A megszokott lelőhelyemen én se kaptam. Az Alle-ben az Intersparban vettem a múlt héten, volt natúr gesztenyemassza, és mélyhűtött gesztenye is. Be is tankoltam belőle, hogy legyen otthon :-)

Cukroskata 2010. január 13. 13:41  

Köszi Maimoni, a "tesztközönségnek" is tetszett és ízlett is :-)

Névtelen,  2010. január 13. 13:49  

Nagyon jól néz ki! :)

egycsipet 2010. január 13. 13:57  

Jól néz ki, ötletes és finom lehetett! :)

Pixie Pie 2010. január 13. 14:46  

Nagyon guszta lett! Nem is tudtam, hogy lehet kapni cukormentes gesztenyemasszát. Eztán biztos utánajárok. :)

gren 2010. január 13. 21:00  

szééép!
és boldog szülinapot :)

Gabojsza 2010. január 14. 16:07  

BOLDOG SZÜLINAPOT! :-)))

Cukroskata 2010. január 15. 8:32  

Köszönöm szépen mindenkinek :-)

Gyöngyi 2010. január 15. 18:58  

Fantasztikusan néz ki, gratulálok, nagyon ügyes vagy!

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP