Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. szeptember 22., kedd

Keksz teljes kiőrlésű lisztből


A keksz Garffyka nyomán született, nem azért változtattam rajta, mert nem tetszett az eredeti, hanem mert az otthon talált alapanyagokat használtam fel. 

Hozzávalók:

10 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
5 dkg búzakorpa
2 ek szezámmag
3 dkg édesítő
5 dkg vaj
4-e ek tej
1/2 zacskó sütőpor
egy csipet só
5 dkg diabetikus keserűcsoki
egy nagy marék dió
egy evőkanál szárított vörösáfonya

Száraz serpenyőben megpirítottam először a szezámmagot, azután a durvára vágott diót. A vajat kis kockákra vágtam.
Az összes hozzávalót a tej kivételével a robotgép keverőtáljába tettem, egy kicsit kevertettem vele, majd elkezdtem óvatosan hozzáönteni a tejet, amíg gyúrható masszává állt össze.
Folpackba csomagolva  fél órára hűtőbe tettem.

Ezután a masszából nedves kézzel kis darabokat csipegettem le, golyóvá formáltam, a két kezem között ellapítottam, és egy sütőpapírral bélelt nagy lapos tepsire tettem. A 180 fokra felmelegített sütőben 12 percig sütöttem. Amikor kihűlt, dobozba tettem, remélem sokáig el fog állni. Tea, kávé mellé jó kis keksz, bár én azt reméltem, hogy kicsit ropogósabb lesz.

 


6 megjegyzés:

trinity 2009. szeptember 24. 0:21  

Szerintem fél napra nyitva hagyod a dobozt-garantáltan ropog!!!
Amúgy nem értem, nekem ezek elég kemények szoktak lenni...

Cukroskata 2009. szeptember 24. 10:03  

Köszi Trinity, kipróbálom :-)

Garffyka 2009. szeptember 24. 14:15  

Kata, ez omlós keksz (mindjárt nézem, úgy tudom a blogra is így tettem fel, omlós ...).
Ígérem, sütök neked tk liszteset és ropogósat, csak pár nap türelmet kérek :)

Cukroskata 2009. szeptember 24. 21:42  

Köszi Garffyka, alig várom :-)))

brü 2009. október 19. 12:27  

Szió!
Nemrég találtam rád, nagyon tetszik az oldal:)Nekem a kislányom cukros.
Egyébként nem lenne rossz, ha odaírnád még az ételek szénhidráttartalmát,ha lehet:)
Köszi

Cukroskata 2009. október 20. 14:56  

Kedves Brü! Köszönöm szépen. Máris pótolom a CH tartalmat. Sajnos kicsit lusta vagyok, és így gyakran elmarad :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP