Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. június 12., péntek

Nagyon csokis mandulás, liszt nélkül

Nem nagyon szép, de nagyon finom torta. A Két duci hölgy közül Clarissa Dickson Wright készített valami hasonlót, az övé sem volt sokkal szebb, bár ő sárgarózsa szirmokat is szórt rá, én ezt kihagytam.



Hozzávalók:

200 g diabetikus 70 %-os keserűcsokoládé
4 dl tejszín
150 g mandula
1 tojásfehérje
10 g édesítő
szeletelt mandula a szóráshoz

A mandulát finomra daráltam, összekevertem az édesítővel, hozzáadtam a tojásfehérjét, és jól összegyúrtam. A hűtőben hagytam pihenni fél órát, utána egy 16 cm átmérőjű szilikonos tortaformába belenyomkodtam, és 160 fokos sütőben l5 percig sütöttem. A sütőben hagytam kihűlni, majd óvatosan kivettem a formából. Vigyázat! törik.

A tejszínt felforraltam, levetettem a tűzről, és az összetört csokit addig kevergettem benne, amíg felolvadt. Amikor teljesen kihűlt, beleöntöttem a tésztába.
A tetejére egy kevés, száraz serpenyőben megpirított szeletelt mandulát szórtam, és a hűtőben hagytam pihenni pár órát.

7 megjegyzés:

"saját levében" 2009. június 12. 11:11  

Remélem, azért legalább oldalkocsis motorral mentél mandulát szedni!

Cukroskata 2009. június 12. 12:51  

Sl, gondoltam, hogy beülök az oldalkocsiba, de mivel szegény Jennifer már nem tud jönni, mégis inkább a sarki zöldségest választottam :-)

Lúdanyó, tényleg finom volt :-)

trinity 2009. június 12. 23:48  

Szia Kata,
el is mentem Zsófimnak, köszi!!!Csokisat még nem sütöttem neki azóta, mióta kiderült az IR...
Találtam Neked valamit, küldöm mailben!!!

Cukroskata 2009. június 16. 11:15  

Próbáld ki Tribity! Van benne szénhidrát bőven, de nem magas a glikémiás indexe.

Garffyka 2009. június 18. 14:04  

Ohh, ez nagyon szuper, szerintem a kép is jó, és az íze biztos fantasztikus! :)

Cukroskata 2009. június 18. 20:19  

Köszönöm Garffyka :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP