Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2009. március 26., csütörtök

Kis pogácsák égetett tésztából

Szeretem az égetett tésztát. Enni is, készíteni is. Sok évvel ezelőtt gyakran nyaraltunk Ráckevén, egy kis faházban, viszonylag nomád körülmények között. Egyszer az egyik szomszédasszony képviselőfánkot hozott át, amit ő csinált. Én ámulva néztem, hogy itt, ilyen csodát varázsol elő az icike-picike sütőjéből. Addig csak cukrászdában láttam képviselőfánkot, és eszembe se jutott, hogy ilyet otthon is lehetne csinálni, főleg, hogy én is képes lehetek rá. Amikor elmondta a receptet, már tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálni. Jól emlékszem, hogy ez vasárnap este történt, ott már nem volt időm, mert indultunk haza, de amint hazaértünk, az éjszaka kellős közepén megrohamoztam a konyhát, és csodás képviselőfánkot sütöttem.

Azóta gyakran készítem, édesen, sósan, és mindig nagy sikere van. Most egy barátnőm ugrott fel egy kávéra, neki sütöttem a kávé mellé a sajtos fánkot.


Hozzávalók:

1/4 liter víz
100 g vaj
150 g liszt
4 tojás
1/ kávéskanál só
kb 50 g edami és 50 g füstölt sajt

A vizet a vajjal felforraltam, hozzáadtam a sót és a lisztet, és tovább főztem állandóan kevergetve, amíg el nem vált az edény falától. Hagytam kihűlni.

Ezalatt a sajtot lereszeltem.

A langyosra hűlt tésztába egyenként belekevertem a tojásokat, majd a reszelt sajtot.
A masszát nyomózsákba töltöttem, és kis halmokat nyomtam a sütőpapírral kibélelt tepsire, hagytam helyet közöttük, mert megnőnek. A tetejüket felvert tojással megkentem, 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.

Még másnap is finom volt reggelire, harmadnap nem volt :-)



7 megjegyzés:

"saját levében" 2009. március 26. 19:57  

Aztán csak csodálkozunk, ha az ember lánya is éjszaka süti a kenyeret meg a kalácsot?!

trinity 2009. március 26. 21:56  

Én is szoktam későn nekiállni sütésnek:)))Nem zavar senki a konyhában.ilyenkor a legnyugisabb és ilyenkor vagyok a leghatékonyabb...

Jó, hogy eszembe juttattad: a nagylányomnak meg is sütöm hétvégére!!! Köszi az ötletet!
Tudod, uzsonnára, gyors CH-nak....

Cukroskata 2009. március 27. 9:32  

Sl, Az ember lánya is úgy van vele, hogy ha valamit akar, azt azonnal meg kell csinálnia :-)

Trinity, nyugodtan csináld meg a lányodnak, el tudja vinni magával, pár napig biztos ehető marad

Névtelen,  2009. március 31. 9:53  

Kedves Kata!
Mivel nekem is diétáznom kell - bár nem vagyok cukorbeteg - gyakran "diétásítok" recepteket. Ez egy klasszikusa annak, ami tökéletesre sikerül teljeskiőrlésű lisztből is!
A tetejét levagdosva szoktam sajt/vajkrémekkel tölteni. Isteni! :)

ui.: nagyon szeretem a blogodat olvasgatni (sütni-főzni már kevesebb időm van) :))

Cukroskata 2009. március 31. 13:44  

Köszönöm szépen, örülök, hogy írtál. Én is szoktam teljes kiőrlésű lisztből is készíteni, de most csak ez volt itthon :-)

Garffyka 2009. április 6. 11:02  

Kata ez nagyon jól néz ki! Úgyis a húsvétra szánt aprósütin törpölök és nálunk a sajtos a menő :-) Köszönöm!

Cukroskata 2009. április 6. 11:19  

Szívesen Garffyka, próbáld ki nyugodtan, nem sok munka és ,finom. Akár meg is töltheted sajtkrémmel. Úgy jobban hizlal :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP