Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. november 10., hétfő

Blogszülinap


Egy éves a blog. Amikor elkezdtem, nem hittem, hogy ennyi ideig fogom csinálni. Tulajdonképpen pár régi receptemet akartam feltenni, hogy megmaradjon a lányomnak, vagy talán az unokámnak is. Emlékszem mennyire örültem, amikor előkerült egy régi, kézzel írt receptfüzet a nagymamámtól, olyan süteményreceptekkel, amiket már rég elfelejtettem, de visszahozták a gyermekkorom ízeit. Gondoltam, hogy a XXI. században megsárgult lapok helyett, ide írom a receptjeimet.

A kezdéskor fogalmam se volt róla, hogy a gasztroblog, mint műfaj létezik. Lányom, Grenadine már régen közzétette a receptjeit, de ezt nem kötöttem össze a blogolással, amiről annyit tudtam, hogy egyesek naplót vezetnek a neten. Aztán megkérdeztem tőle, hogy hogy kell ezt csinálni, és azt mondta, hogy csinálj magadnak blogot. És csináltam :-)

Azóta eltelt egy év. Írtam 143 bejegyzést, 72 országból 21 692 látogató 34 268 alkalommal nézte meg a blogot. Ez a 72 ország teljesen elképesztőnek tűnik. A hozzászólók általában hazaiak, de elgondolni, hogy valaki a világ másik felén elolvassa egy receptemet, és esetleg ki is próbálja, hihetetlen :-)

Megismerkedtem sok kedves emberrel virtuálisan és személyesen is, előkerült egy régi ismerős a múltból, csupa, csupa kellemes élmény :-)

BeckZsú , a Spenót receptek írója és Andici megtalált, hogy mondanék 7 dolgot magamról. Ez az évforduló a legjobb alkalom, hogy ezt megtegyem.
Azt hiszem nem sok újat tudok mondani, amit valamelyik posztban még nem írtam le, így hát az ismétléseket nem tudom elkerülni.



1.) Egyetlen kedves eszperente mester gyermekemnek eszperente nevet szereztem, ne nehezteljen nekem mert e nyelvezetben neve nem lehet benne.


2.) Van egy unokám, aki szívesen sertepertél mellettem a konyhában, és már egyedül is süt, főz, terít, örül, ha megetethet.


3.) Amikor nem sütök-főzök, a jogot alkalmazom, és igyekszem összeegyeztetni az igazsággal, ami nem mindig sikerül :-(


4.) Szívesen varrok, ruhát, függönyt, ágytakarót, ami jön. Persze csak úgy hályogkovács módjára. Van sok nagy dobozom, ami tele van elrontott dolgokkal, de sajnálom kidobni, hátha jó lesz még valamire :-)


5.) A számítógéppel szoros kapcsolatban élek. Már egészen hamar majd megőrültem, hogy legyen nekem, és amióta sikerült szereznem, állandóan rajta lógok. A helyzet csak romlott azóta, hogy internet is van, most már igazán függő vagyok.


6.) A szakácskönyveket nagyon szeretem. érdekes módon, már akkor is vonzódtam hozzájuk, amikor még nem is tudtam, és nem is szerettem főzni. Amikor fiatal voltam, kevés szakácskönyv jelent meg, azok viszont nagyon olcsók voltak. Mindet megvettem. Gyakran előfordult, hogy este otthon csak úgy olvasgattam a recepteket, aztán kimentem a konyhába, kentem magamnak egy zsíroskenyeret, aztán folytattam a különleges receptek olvasását. :-) Máig is a kedvenceim közé tartozik a Terítéken az olimpia, és a Zenei ki mit főz. Közben elindult egy körkérdés szakácskönyv ügyben, ezért erre majd egy külön posztot szentelek.


7.) Mielőtt bárki azt gondolná az eddigiek alapján, hogy csak állandóan otthon ülök, sütök, főzök, varrok, és a számítógépen lógok, azért hozzáteszem, hogy szeretek színházba, koncertre, kiállításra menni, szeretem a jó könyveket, és szeretek üldögélni és beszélgetni egy kávé vagy tea mellett a barátaimmal, szóval élni :-)


19 megjegyzés:

Névtelen,  2008. november 10. 21:28  

Boldog blogszülinapot kívánok.

"saját levében" 2008. november 10. 21:35  

Példamutató az életfilozófiád és a blogod is :)

Cukroskata 2008. november 10. 21:48  

Köszi, nagyon kedves vagy :-)

Mamma 2008. november 10. 21:49  

Gratulálok az egyéveshez!
Milyen jó, hogy elkezdted!:-))

Milene 2008. november 10. 21:55  

Gratulálok! A bloghoz is, meg az életfilozófiádhoz is!

Grenadine 2008. november 10. 22:04  

és még úszni is jársz :)
boldog szülinapot, mazl tov!!

Zsuzsa 2008. november 10. 22:13  

Gratulálok az egyéves bloghoz! Még sok szülinapot! :)

(a szóellenőrzésre most majdnem azt lökte ki, hogy rebarbara - tetszik, hogy a blogspot tekintettel van a gasztrobloggerekre :)))

Doctor Pepper 2008. november 10. 22:20  

Boldog Blogszülinapot Kata!

Gabojsza 2008. november 10. 22:28  

Boldog blogszülinapot!:-)))

Dulmina 2008. november 10. 22:36  

Gratulálok a blogszülinaphoz, legyen még sok!
Igaz, én nem a világ másik felén, de gyakran kipróbálom a receptjeidet ;)

Kata 2008. november 10. 22:47  

Én is csatlakoznék az előttem szólókhoz, boldog blogszülinapot Neked, kedves Kata!!!

egy másik Kata :o)

Cukroskata 2008. november 11. 0:12  

Köszönöm lányok, aranyosak vagytok :-)

Kata 2008. november 11. 10:38  

Szia Kata! Boldog blogszülinapot kívánok! Azt hittem, jóval fiatalabb vagy, csak mikor arról írtál, hogy az unokádnak meséltél a főzős emlékeidről, akkor jöttem rá, hogy nagymama vagy... Kívánok neked még sok-sok blogszülinapot!

Renata Kalman 2008. november 11. 12:45  

Én is boldog blogszülinapot kívánok!

Jó volt olvasni, hogy ennyire sokoldalú vagy.

Cukroskata 2008. november 11. 14:32  

Kedves Kata, láthatod, még csak 1 éves vagyok :-)

szazala 2008. november 11. 22:42  

Kívánok én is nagyon boldog szülinapot,köszönöm,hogy az olvasóm lettél,mert így én is idetaláltam,(bár már máskor is jártam erre)és mivel nagyon aktuális vagy,(egészségeséletmódprojekt)ezért állandó vendég leszek Nálad!Üdv!
Zsuzsa

Cukroskata 2008. november 13. 23:08  

Köszi Szazala, én már régen olvaslak téged :-)

Milene 2008. november 14. 19:39  

Tetszik, ahogy "átöltöztetted" a blogot!

Cukroskata 2008. november 14. 20:26  

Köszi Citromfű, gondoltam kapjon új ruhát a szülinapjára :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP