Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. október 15., szerda

Késleltetett kelesztésű bagett

A júliusi GBT - re Sajtkukac isteni bagettet hozott, amit feltétlenül ki kellett próbálnom. Búzalisztből készítettem, ami nem mondható kifejezetten előnyösnek a kényszerű diétám szempontjából, így hát sorstársaimnak csak azt tudom javasolni, hogy ebből csak óvatosan, és keveset :-(


Pontosan úgy készítettem, ahogy Sajtkukac, csak azért írom le, hogy mindig megtaláljam. Fele adag készült, mert számítottam rá, hogy nem fogom megállni, hogy ne egyek belőle sokat, ezért tettem róla, hogy hamar elfogyjon.

Az eredeti recept Pákosztos Macskánál itt.

Köszönet érte :-)


Hozzávalók:

380 g búzaliszt

8 g só

3 g szárított élesztő

275 g jeges víz

Minden hozzávalót a robotgépemmel megdagasztottam, majd letakarva egy éjszakára a hűtőbe tettem. Éjjel többször felébredtem, de nem hagytam, hogy legyűrjön a bagettsütési láz :-) így kivártam a reggelt, amikor kivettem őket, és szobahőmérsékleten hagytam kelni.

A megkelt tésztát 2 részre osztottam és bagetteket formáztam belőle pontosan úgy, ahogy azt Sajtkukac által ajánlott videón láttam.

A sütőbe egy tepsibe vizet tettem, 250 fokra előmelegítettem, és a bagetteket 30 percig sütöttem. Kivettem a sütőből, és egy rácson hagytam hűlni. Amikor már langyos volt, elkezdtem eszegetni :-)

Köszönöm Sajtkukac.

10 megjegyzés:

Zsuzsa 2008. október 15. 12:04  

Kár, hogy nem tudtál jönni a mostanira, volt megint bagett. :)

Névtelen,  2008. október 15. 13:10  

Szia! Mennyi ideig kelt, miután kivetted a hűtőből?

Cukroskata 2008. október 15. 13:22  

Én is sajnálom Zsuzsa, majd a következőn remélem találkozunk :-)

Certaldo, kb. 3/4 óra hosszat hagytam kelni, de még a nyáron csináltam, és akkor nagyon meleg volt.

Névtelen,  2008. október 15. 14:04  

Köszönöm szépen, ez már pont elegendő infó a viszonyításhoz. Kipróbalom!

Cukroskata 2008. október 15. 14:10  

Fogj hozzá nyugodtan, biztos finom lesz :-)

Millie 2008. október 15. 19:29  

Szia Kata!
Örülök, hogy neked is ízlett!!!
http://pakosztos.blogspot.com/2008/06/pain-lancienne.html

Cukroskata 2008. október 15. 23:51  

Kedves Millie! Nem vettem észre, hogy tőled származik a recept, pedig Sajtkukac megírta. Köszönet érte, nagyon finom, és tényleg nem boszorkányság :-)

Cukroskata 2008. október 16. 10:27  

Certaldo! Millie sokkal tovább kelesztette, és a képen látszik, hogy sokkal levegősebb lett, mint az enyém.

Névtelen,  2009. január 22. 14:34  

Én is kipróbáltam, remek. Zsu

Cukroskata 2009. január 22. 14:49  

Zsú, nagyon örülök, hogy ízlett. Egy baja van csak, hogy nem lehet abbahagyni az evését :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP