Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. április 26., szombat

Gesztenyés csokitorta

Nem nagyon kalóriaszegény, :-( de finom, egyszerűen elkészíthető torta.

Hozzávalók:

kerek piskóta 3 tojásból recept itt

A gesztenyés krémhez:
10 dkg natúr gesztenyemassza
2 dl tejszín
2 evőkanál édesítő
mélyhűtött meggy
kevés rum, vagy aroma
A csokis krémhez:
3 dl tejszín
3 evőkanál kakaópor
2 evőkanál édesítő
1 zacskó Oetker zselatin

Ahogy már máskor is írtam, mindig 6 tojásból készítek piskótalapot, kettévágom, az egyiket felhasználom, a másikat a mélyhűtőbe teszem, így most a mélyhűtőből vettem ki a piskótalapot, és még fagyottan egy kapcsos tortaformába tettem, rummal meglocsoltam.

A gesztenyemasszát a cukorral és a 2 dl tejszínnel elkevertem, és rásimítottam a piskótalapra. A magozott meggyet belenyomkodtam.

A zselatint kevés vízben elkevertem, és addig melegítettem, amíg átlátszó lett. Hagytam hűlni.
Amíg hűlt, a 3 dl tejszínt kemény habbá vertem, belekevertem az édesítőt, és a kakaóport, majd a langyosra hűlt zselatint, és az egészet a gesztenyekrém tetejére öntöttem.

Pár órára a hűtőbe tettem, majd levettem a tortaforma oldalát, a tortát tálra tettem, a tetejét tejszínhabbal és meggyel díszitettem.



3 megjegyzés:

Névtelen,  2008. április 26. 16:50  

Háááááát, tényleg nem szénhidrátszegény, de nagyon finom lehet.

Névtelen,  2008. április 26. 17:39  

hujujuj, valami nagy édességvágy van rajtam már pár napja, ez most nagyon becsusszanna..

Cukroskata 2008. április 26. 18:37  

Kedves névtelen, tényleg finom, csak sajnos sokat ennem belőle nem szabad :-(

Nosalty, jó neked, hogy csak pár napja van rajtad az édességvágy. Nálam az a ritkaság, ha nincs rajtam :-)) Ez egyébként tényleg olyan finom, krémes, becsusszanós:-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP