Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. március 11., kedd

Csokoládépuding egész naranccsal



Jamie Oliver egyik műsorában láttam ezt a csokipudingot, és azonnal elhatároztam, hogy egyszer megcsinálom. Gondosan fel is írtam a receptet, de
aztán el is vesztettem, így csak az ötlet maradt, hogy csokoládépuding, és a közepében narancs van :-)

Hozzávalók :

8 dkg vaj,
10 dkg 70 %-os diabetikus keserűcsokoládé,
20 dkg finomliszt,
1/2 zacskó sütőpor,
10 dkg édesítő,
2 tojás,
5 evőkanál tej

2 narancs,
pár szem szegfűszeg,
5 dkg vaj,
10 dkg édesítő,
kevés narancslikőr

A vaníliaszószhoz:

1/2 liter tej,
3 tojássárgája,
2 csapott evőkanál édesítő,
pár csepp vaníliaaroma

Az egyik narancsba pár szem szegfűszeget szúrtam, majd annyi vízben, amennyi ellepte, 10 percig főztem A másiknak lereszeltem a héjját. A csokoládét a vajjal együtt vízgőzön felolvasztottam. A lisztet a sütőporral az édesítővel és a narancshéjjal összekevertem, beleöntöttem a csokis vajat, a tejet, és továbbkevertem.
Egy kis gömbölyű tálat kivajaztam, a massza felét belekanalaztam, a narancsból kiszedtem a szegfűszeget, majd a tálba tettem, és jól a masszába nyomtam. Az 5 dkg vajat kis darabokra vágva körétettem, rászórtam a 10 dkg édesítőt, majd rákanalaztam a massza másik felét.
A sütőbe betettem egy nagy tepsit, vizet öntöttem bele, a sütőt 180 fokra felmelegítettem. A tésztával töltött tálat alufóliával lefedtem, a vízzel teli tepsibe tettem, és 1 óra hosszat sütöttem.
Tálra borítottam.




Egy kicsit száraznak találtam ezért a már jól bevált módszerhez folyamodtam. A másik narancs levét kifacsartam, összekevertem a narancslikőrrel, és fecskendővel több helyen a tésztába nyomtam.


A vaníliaszószhoz 1/2 liter tejben elkevertem a 3 tojás sárgáját, 2 evőkanál édesítőt, és a vaníliaaromát. Lassú tűzön, kevergetve főztem, amíg besűrűsödött. Jól lehűtöttem.

6 megjegyzés:

Névtelen,  2008. március 11. 15:38  

Nagyon jól néz ki, a kalóriákat nem írod hozzá?

Cukroskata 2008. március 11. 15:39  

Kedves Zsú, még nem számoltam ki, de pótolom :-)

Piszke 2008. március 11. 22:58  

Teljesen ugy nez ki, mint Jamie konyveben

Cukroskata 2008. március 12. 0:16  

Köszi, melyik könyvében van? Kölcsönadod?

Grenadine 2008. március 12. 15:20  

..és egyszerűen csak főzz!
tőled kaptam :)

Cukroskata 2008. március 12. 16:29  

Köszi Grenadine, akkor te is kölcsönadhatod. :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP