Édességek, sütemények nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből


2008. január 20., vasárnap

Kacsaebéd

Ebédvendégeim voltak.
Ennek az ebédnek a nagy részét már előző nap meg lehet, sőt meg is kell csinálni, így a vendégség napjára csak a befejező műveletek maradnak. Kipihenten tudjuk besöpörni az elismerést:-)

A menü:
kacsahúsleves maceszgombóccal
narancsos kacsacomb sült krumplival és fehérrépával
Chef álma torta



Első nap:

Húsleves

5 db kacsacomb,
sárgarépa,
fehérrépa,
karalábé,
zeller,
vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma,
pár kicsi gomba,
4-5 kicsi krumpli,
3-4 kelbimbó,
egy kicsi kelkáposzta,
só, bors, gyömbér, sáfrány

A kacsacombokat a krumpli és a gomba kivételével, az összes hozzávalóval, annyi vízzel, hogy ellepje, feltettem főni. Amikor a combok félig megpuhultak, kivettem őket és kihűlés után eltettem a hűtőbe, a levesbe beletettem a krumplikat egészben és gombát, és készre főztem. Hagytam kihűlni, majd leszűrtem, és ment a hűtőbe a kacsa után, a zöldségek külön tányérban szintén.



Közben megcsináltam a tortát, majd külön posztban felteszem.  Chef álma torta

Második nap:

Maceszgombóc recept itt: Egyébként ezt is meg lehet csinálni előző nap. Én most a mélyhűtőből vettem ki, mert múltkor dupla adagot készítettem.

A húslevest kivettem a hűtőből, és a tetején megfagyott, szép, sárga zsírréteget leszedtem róla, kettéosztottam, és beletettem 1-1 tepsibe.

Köret:


krumpli,
fehérrépa.
a levesről leszedett kacsazsír,


Meghámoztam a krumplit és a fehérrépát, és az egyik kacsazsíros tepsiben a sütőben megsütöttem. Kevés sót tettem rá, mert a leves is sós.
A fehérrépát mindig utáltam, még a húslevesből is kipiszkáltam, amíg egyszer Jamie Oliver az egyik műsorában annyit áradozott róla, hogy milyen finom a krumplival együtt megsütve, hogy kipróbáltam, és azóta is rendszeresen készítem.:-)

Kacsa:

A levesben félig megfőtt kacsacomb,
1 dl vörösbor,
a levesről leszedett kacsazsír,
3 evőkanál narancslekvár ,
egy kis narancslikőr,
1 evőkanál narancsos olivaolaj,
1 narancs


A vörösbor felében felfőztem 3 evőkanál narancslekvárt, és hozzáöntöttem egy kevés narancsos olivaolajat.
Ezt most kaptam ajándékba a VomFass-nál, hogy kipróbáljam. Bevált :-)
















Elővettem a kacsacombokat. Most jött a legjobb rész, amikor a bennem élő orvos, vagy szadista :-) kiélhette magát. Egy fecskendőbe felszívtam egy kevés narancslikőrt, és likőrinjekciókat adtam a kacsacomboknak. Utána a maszírozás következett. Jól bekentem őket a bor-lekvár-olaj keverékkel. A kacsazsírt az egyik serpenyőben kicsit felmelegítettem, hozzáöntöttem a bor másik felét, és 1 dl vizet. Beletettem a kacsacombokat, és a sütőben addig sütöttem, amíg szép pirosak lettek. Először a bőrös felükkel lefelé tettem őket, majd egyszer megfordítottam. 1/2 órát sütöttem, az utolsó 10 percben beletettem egy karikára vágott narancsot.



9 megjegyzés:

Piszke 2008. január 20. 22:36  

Minket mikor hívsz meg??? :-)))
A chef álma tortát is Te csináltad?Tök bonyolult!csak fényképről ismerem.

Cukroskata 2008. január 20. 22:43  

Bármikor szívesen látlak. :-) Egyeztessünk időpontot

Cukroskata 2008. január 20. 22:50  

Ja, a tortát én csináltam, fel is rakom nemsokára

Névtelen,  2008. január 22. 15:05  

Hú, először azt hittem, hogy a levest osztottad el szépen kétfelé és tetted tepsibe... aztán továbbolvasva rájöttem, mit hová raktál!:-) Megint egy nagyon jó recept, megint törhetem a fejem, hogy honnan szedjek kacsacombokat:-))

Cukroskata 2008. január 22. 23:30  

Köszönöm Quantum :-) régen láttalak, már aggódtam.
Én a Csanádi utcában veszem a kacsát, libát, pulykát, vagy a Lehel piacon. Ezzel a módszerrel mindig elég puha a kacsa, nem szárad ki, és egyúttal meg van a leves is :-)

Névtelen,  2008. január 23. 14:12  

Ó, ne aggódj miattam, csalánba nem üt a ménkű!:-))
Az is nagyon jó ebben a kacsaebédben, hogy előre lehet dolgozni! Szóval mindenképpen vadászok most már egy alkalmas szárnyast...

Cukroskata 2008. január 23. 14:49  

Csak vigyázz, nem mindehol szabad házikacsára lőni :-)

Névtelen,  2008. január 23. 19:24  

Híresen jó kis vadászterületek vannak itt a kishazámban (vidék), úgyismint háztáji baromfiudvar és egyéb csalitos! :-)

Related Posts with Thumbnails

Blogidőszámítás

FIGYELMEZTETÉS


A blogon közzétett receptek és egyéb írások a cukorbetegségemmel kapcsolatos saját tapasztalataimat tartalmazzák anélkül, hogy ezirányú képzettségem lenne. Ezek nem tekinthetők sem orvosi, sem dietetikusi tanácsnak.




Receptjeim

A Miner szakácskönyv oldalán

MIÉRT


Amikor kiderült, hogy cukorbeteg vagyok, úgy éreztem, hogy vége a világnak. Nem sokat tudtam a cukorbetegségről, de azt igen, hogy ezentúl le kell mondanom az édességekről, amiket úgy szeretek Miután az első nagy megrázkódtatás elmúlt, elővettem a sok év alatt összegyűlt, jól kipróbált receptjeimet, és elkezdtem átdolgozni őket. Kiszámoltam a kalóriákat, kipróbáltam, hogy működnek-e édesítővel. Ahol a cukor mennyisége a sütemény állagához szükséges volt, ott módosítottam a formáján, elkészítési módján. Azóta nem cukorbeteg vendégeimen is kísérletezve sok receptem gyűlt össze, amelyek alapján készített süteményeimet ők is szívesen fogyasztották. A cukorbeteg állandó lelkiismeretfurdalások között él. Ha evett, azért, ha nem evett azért. Nem könnyű áttérni a rendszeres életmódra, gyakran, keveset enni, a kalóriákat számolni, társaságban, vendégségben visszautasítani egy igazán ízletesnek látszó ételt, elviselni a sajnálkozó pillantásokat, ha elmondjuk, hogy a betegségünk miatt nem ehetünk mindent. Magyarországon az éttermek túlnyomó részében nem tartanak diabetikus édességeket, így ha mégis süteményre vágyunk, készítsük el magunknak. A sütemények, torták kellemesebbé teszik az életet. Miért mondanánk le róluk csak azért, mert az élet úgy hozta, hogy cukorbetegek vagyunk. Azoknak a családoknak, ahol cukorbeteg van, azt tanácsolom, próbálják ki ezeket a recepteket, és így egyetlen családtag sem marad ki a családi ünnepek fénypontjának tekinthető édességek fogyasztásából. Édességet enni is, készíteni is jó mulatság. Készítsünk hát szórakozva finomságokat. Ezeket az édességeket szívesen eszik és készítik nem cukorbeteg barátaim is.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP